עמוד:122

122 בפינת החי - תמונת סיכום גדולה . גזרו את המשפטים - התלמידים יגזרו את דברי הדמויות ( בתחתית העמודים ) ויתאימו אותם לדמויות . בהמשך אפשר להציג כל דמות : כל דמות תגיד את המשפט שלה, והתלמידים יצטרכו לשער מי היא . אפשר ליצור יחד תמונה מסכמת בסגנון דומה . הילדים יציירו את הדמויות בהקשר אחר, ויוסיפו בועיות דיבור בהתאמה . סיכום םִ י - לתרגול ולמשחק של םִי / םִ היעזרו בכרטסת הא"ב . ראו הצעות למשחקים בהקדמה למדריך . שלישיות מאכלים - משחק שלישיות לתרגול הקריאה ולחיזוק יכולת ההכללה ( נמצא באתר המורים של "קסם וחברים" ) . המשחק "דגים דגים" - אותיות סופיות ; בשלב זה נלמדו כבר כל האותיות הסופיות, והמשחק כולל מילים המנוקדות בקמץ, פתח, שווא וחיריק ומסתיימות באחת מהאותיות הסופיות . מומלץ לאפשר לילדים המסוגלים לכך לכתוב מילים נוספות משלהם ולהרחיב כך את מאגר האפשרויות במשחק . ב . לתרגול נוסף היעזרו בספר נפלאות . סובבו את גלגל סימני הניקוד לחיריק . התלמידים ידפדפו בספר ויתאמנו בקריאת אותיות שונות בצירוף החיריק . גִזְרוּ אֶת הַמִשְׁפָּטִים . הַדְבִּיקוּ כָּל מִשְׁפָּט בַּמָקוֹם הַמַתְאִים בַּצִיוּר . פִּזַרְתִי גַרְעִינִים לַבַּרְוָזִים . הַטַוָס פָּרַשׂ אֶת הַזָנָב ! 114

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר