עמוד:91

91 לְפִי הַשִׁיר, מָה עוֹשִׂים בַּעֲלֵי הַחַיִים בַּגֶשֶׁם הֶחָזָק ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . מָה מְשַׂמֵחַ אֶת בַּעֲלֵי הַחַיִים בַּשִׁיר אַחֲרֵי הַגֶשֶׁם ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . מָה מַבְטִיחַ ה' בְּאֶמְצָעוּת הַקֶשֶׁת לִבְנֵי הָאָדָם וּלְבַעֲלֵי הַחַיִים ? סַפְּרוּ . אַתֶם זוֹכְרִים שֶׁיָרַד פַּעַם גֶשֶׁם חָזָק בְּמֶשֶׁךְ הַרְבֵּה זְמַן ? מָה הִרְגַשְׁתֶם ? מָה חֲשַׁבְתֶם ? סַפְּרוּ . 83 כאן ? ( על גשם שיורד זמן רב . לא מוזכר מבול ) . קראו שוב את הבית השני ותארו עם התלמידים את התמונה המתוארת בו באמצעות שאלות כמו : אילו חיות מוזכרות כאן ? מה החיות חושבות ? למה בני האדם אינם מוזכרים ? עוררו את תשומת הלב לגשם שנעשה למבול ומזכיר את המבול בסיפור נח . בסוף הבית השני החיות חוששות שמא העולם כולו עומד לטבוע . קראו את הבית השלישי . בררו עם התלמידים : מה ההבדל בין הבית הזה לבתים הקודמים ? ( כאן מגיעה הרגיעה : השמש זורחת, כנראה שעדיין יורד גשם, אבל בשמים מופיעה קשת, והדבר מרגיע את החיות ) . קראו את הבית הרביעי ושאלו : מי אינו פוחד מהמבול ? ( הילד הקטן ) . מדוע ? ( הילד מבין את ההבטחה האלוקית, הוא מבין יותר מן החיות את המשמעות הטמונה בהופעת הקשת : הברית לא נכרתה רק עם בני האדם, הברית כוללת את כל עולם החי, ובעצם - את היקום כולו . )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר