עמוד:87

87 כִּתְבוּ אֶת הַמִלִים, כְּמוֹ בַּדֻגְמָה ר חָפַ סָפַ תָפַ חָפְרָהחָפַר כִּתְבוּ כָּל מִלָה בַּמָקוֹם הַמַתְאִים . רַבִּיםיָחִיד מַדָפִיםמַדָף הַשְׁלִימוּ אֶת הַמִשְׁפָּטִים . קְלָף • צְעִיפִים • עָנָף • צָעִיף • מַדָף • עֲנָפִים • קְלָפִים • מַדָפִים • סָבְתָא שֶׁל אַיָלָה לָה תִיק מִבַּד . • שַׁחַר אֶת הַצְבָעִים בַּקַלְמָר . • תָמָר בָּאֲדָמָה וְשָׁתְלָה פְּרָחִים . סָפְרָה תָפְרָה חָפְרָה תָפְרָה סָפַר חָפַר ְׇ הַׇ מִ ן נִי ם תִירִץ שִׂ שִׁיקִסִי פִּיעִצִיףפִׇ 79 זכר - נקבה, יחיד - רבים כתבו את המילים - צריך לבנות 3 פעלים . בכולם יש הצליל פַ . לאחר מכן יש לכתוב אותם בזכר ( הוא ) ובנקבה ( היא ) . התלמידים ידגישו בעט סימון ( מרקר ) את ה - סיומת הנקבה . השלימו את המשפטים - לאחר שנבנו הפעלים, יש להשלים את המשפטים בעזרת הפעלים האלה . כתבו כל מילה במקום המתאים - יחיד / רבים . יש למיין את המילים במחסן לזוגות של יחיד ורבים . בכל צורות היחיד יש פ סופית ( ף ) . בצורת הרבים האות פ כבר אינה סופית, אלא פ רגילה . אפשר לכתוב על הלוח שם עצם ביחיד וברבים זה ליד זה ( ענף - ענפים ) ולשאול : מה הם ההבדלים ? בקשו להדגיש את סיומת הרבים ים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר