עמוד:117

117 מה נכון לפי הסיפור ? - פעילות הבנה - בכל משפט יש מילה אחת שגויה לפי הסיפור . יש לאתר את המילה הלא נכונה ולסמן אותה . התלמידים יתקנו את השגיאה - על סמך הזיכרון, או יחזרו אל הסיפור . יש מילה כזאת בעברית ? פעילות לפיתוח מודעות מורפולוגית ( משקלים, נטיות ) המילים הנתונות הן ביחיד וברבים . שאלו : האם מילים כאלה קיימות בעברית ? ( אין זנבים, יש זנבות . ) מָה נָכוֹן לְפִי הַסִפּוּר ? הַקִיפוּ אֶת הַמִלָה הַלֹא נְכוֹנָה בְּכָל מִשְׁפָּט . כִּתְבוּ אֶת הַמִשְׁפָּט הַנָכוֹן . • רָם הָיָה עִם תָמָר בַּבַּיִת . רָם הָיָה עִם תָמָר בַּגִנָה . • מִינִי רָאֲתָה בַּגִנָה זַחַל . • הָעַכְבָּר הָיָה עֲנָק . • תָמָר זִנְקָה עַל הָעַכְבָּר . • הָעַכְבָּר הַזָרִיז נִרְדַם . יֵשׁ מִלָה כָּזֹאת בְּעִבְרִית ? כִּתְבוּ יֵשׁ אוֹ אֵין . זָקָן זָנָב זַמָר זְקָנִים . זְנָבִים . זַמָרִים . מִ ן נִי ם תִירִץ שִׂשִׁיקִסִי פִּיעִצִיףפִ 109

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר