עמוד:53

53 3 . פעילויות בעקבות הקריאה קראו לתלמידים את המטלות . התלמידים יבצעו אותן בחוברות וידווחו על תשובותיהם . שוחחו עם התלמידים על התשובות שלהם, ולבנו נקודות נוספות שהטקסט מעלה . למשל, למה מי שמספר את הסיפור אומר : "הלוואי שגם מחר תהיה הפסקת חשמל" ? שירים וסיפורים בחושך - בזמן הפסקת החשמל סיפרו בני המשפחה בחושך סיפורים מפחידים, ושרו שירים מצחיקים . הזמינו את הילדים לשבת יחד, כמו בני המשפחה, ולספר ולכתוב במחברת סיפורים מפחידים ולשיר שירים מצחיקים . שאלו : מי רוצה לספר סיפור מפחיד ? מי רוצה לשיר / לספר על שיר מצחיק ? כדאי להדגים ולספר סיפור מפחיד, ו / או לשיר שיר מצחיק עם הילדים . הציעו לילדים לספר בכיתה על חוויותיהם האישיות בזמן של הפסקת חשמל שחוו בעצמם . כדאי להציע לילדים לפתוח את דבריהם תוך התמקדות בנושא : אני רוצה לספר מה הרגשתי . . . אני רוצה לספר מה עשיתי . . . מָה עָשׂוּ בְּנֵי הַמִשְׁפָּחָה בָּעֶרֶב, בִּזְמַן הַפְסָקַת הַחַשְׁמַל ? צִבְעוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . מָה קָרָה כְּשֶׁהַחַשְׁמַל חָזַר ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . מָה יַרְגִישׁ מִי שֶׁמְסַפֵּר אֶת הַסִפּוּר אִם שׁוּב תִהְיֶה הַפְסָקַת חַשְׁמַל ? הַקִיפוּ אֶת הַפַּרְצוּף הַמַתְאִים . 45

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר