עמוד:84

84 השלימו את הסיפור - בהשלמת קלוז חשוב לקרוא את הקטע עד הסוף - לפני שממלאים את החסר . מתוך הקריאה מבינים מה המילה המתאימה למלא את החסר . התלמידים יקראו את הסיפור, וישלימו אותו בעזרת המילים שבמחסן . ענו על השאלה - התלמידים יענו על השאלה ללא מחסן . שיחה וכתיבה - הקטע מספר על עזרה בבית - נהלו שיחה על עזרה בבית : מה עושים ? האם בני המשפחה עוזרים ? במה ? מי עוזר למי ? למה צריך לעזור בעבודות הבית ? במה אפשר לעזור ? מה בין אחריות לעזרה ? כשאני עוזר / ת - מה זה גורם לי להרגיש ? כשאני עוזר / ת למישהו - מה זה גורם לו להרגיש ? כשאני נעזר / ת במישהו - מה זה גורם לי להרגיש ? אפשר גם לעסוק בנושא של עזרה הדדית . לפי המקורות : מצווה לדאוג ולעזור לכל אדם - לא רק לחלשים, כי כל אדם זקוק לפעמים לעזרה . כדאי להציע פעילות של כתיבה חופשית במחברת בעקבות השיחה, למשל : איך אני יכול / ה לעזור בבית או בכיתה ? משפחת מילים - בקטע ובמסגרת יש מילים ממשפחת המילים של צֶבַע ( נִצְבַּע, צָבַעְתְ, צָבְעָה, צְבָעִים ) . בקשו מהתלמידים לאתר אותן . הראו את האותיות החוזרות והסבירו מהי "משפחת מילים" . הַשְׁלִימוּ אֶת הַסִפּוּר . אַבָּא וְתָמָר צַבָּעִים אַבָּא אָמַר לְאִמָא : הַקִיר בַּכְּנִיסָה לַבַּיִת לֹא נָקִי . קָנִיתִי חֲדָשִׁים . תָמָר וַאֲנִי נִצְבַּע אֶת הַקִיר ! אַבָּא אֶת הַקִיר בְּלָבָן, וְתָמָר פַּסִים . אַבָּא : תָמָר, צָבַעְתְ גַם אֶת הַ ! עֲנוּ עַל הַשְׁאֵלָה לְפִי הַסִפּוּר . לָמָה אַבָּא צָחַק ? צָבַע • פָּנִים • צָבְעָה • צְבָעִים • צָחַק גִחִבִּלִי ךכִ יִ טִזִיוִ הִדִיבִיאִי כִּי 76

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר