עמוד:114

114 מה חסר במילה ? - משלימים זַ או ז . המילים הן : ארגז, זית, זחל . חידון צלילים - לחיזוק האבחנה השמיעתית ולחיזוק הכתיבה נצלו את האיורים בעמוד לחידון צלילים . קראו מילים בסדר אקראי ( מזרק, חרוזים, ארגז ) . שאלו : איזה צליל שומעים ? ( זָ / זַ זְ זִי / זִ ) . איך כותבים אותו ? מה מתחרז ? - השורה הראשונה מכילה מילים שיש בהן האות ז . התלמידים ימצאו בשורה השנייה מילים חורזות . בהמשך אפשר לחבר שירים שטותיים מחרוזים אלה . קומיקס - התארים מָהִיר / זָהִיר חורזים . אפשר גם להציג את הקומיקס ולהוסיף תארים בתבנית זאת : "אני . . . , אבל אני . . . " ( אני גבוה / חזק, אבל אני גמיש ) . מילים בעולם - הביאו לכיתה כתבי - עת ועיתונים . התלמידים יחפשו דברים, שיש בשמותיהם הצליל זָ או ז . יגזרו את התצלומים וייצרו קולאז' משותף . בהמשך בקשו מתלמידים אחרים להתבונן בקולאז' ולשער : לאילו מילים הכוונה ? היכן זַ / ז ( בהתחלה ? באמצע המילה ? ) . חַליִתאַרְגָ מָה חָסֵר בַּמִלָה ? הַשְׁלִימוּ זַ אוֹ ז . מָה מִתְחָרֵז ? חַבְּרוּ בְּקַו זוּגוֹת שֶׁל חֲרוּזִים . זָהָבזָקָן זַיִת עָזַר אָמַראָהַב חָזַרבַּיִתכָּאן זַמָר אֲבָל אֲנִי זָהִיר . . . אֲנִי מָהִיר ! לִיךכִכִּייִטִחִזִי וִ הִדִיגִבִיבִּאִי 106

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר