עמוד:52

52 הבנת הנשמע הסיפור "הפסקת חשמל" / נירה הראל 1 . פעילויות לפני קריאה בדקו האם התלמידים מכירים את כל המילים והמושגים . שוחחו עם התלמידים על הכותרת . שאלו : מה כותרת הסיפור אומרת ? למה אפשר לצפות ? מה קורה בבית בזמן הפסקת חשמל ? הפנו את תשומת הלב לשם הסופרת . שאלו אם מישהו קרא ספר / סיפור של נירה הראל . 2 . קריאת הטקסט בקשו מהתלמידים להאזין היטב לטקסט, כדי להבין אותו . קראו לתלמידים את הטקסט לפחות פעמיים . בָּעֶרֶב הָיְתָה אֶצְלֵנוּ הַפְסָקַת חַשְׁמַל . אוֹי ! הַמְנוֹרוֹת כָּבוּ פִּתְאוֹם . הַמַחְשֵׁב לֹא פָּעַל, הַטֵלֵוִיזְיָה לֹא פָּעֲלָה . אֲנִי לֹא יָכֹלְתִי לְהָכִין שִׁעוּרִים, אִמָא לֹא יָכְלָה לִכְתֹב בַּמַחְשֵׁב, אַבָּא לֹא יָכֹל לִקְרֹא עִתוֹן, אֲחוֹתִי לֹא יָכְלָה לִצְפּוֹת בַּטֵלֵוִיזְיָה . חָשַׁבְתִי : אִי אֶפְשָׁר לַעֲשׂוֹת כְּלוּם בְּלִי חַשְׁמַל . אֲבָל זֶה לֹא הָיָה נָכוֹן . כֻּלָנוּ הִתְיַשַׁבְנוּ בַּמִטָה שֶׁל הַהוֹרִים, סִפַּרְנוּ סִפּוּרִים מַפְחִידִים בַּחֹשֶׁךְ, שַׁרְנוּ שִׁירִים מַצְחִיקִים וְהִתְחַמַמְנוּ לָנוּ יַחַד מִתַחַת לַשְׂמִיכָה . פִּתְאוֹם נִדְלַק הָאוֹר וְשׁוּב הָיָה חַשְׁמַל : הַמַחְשֵׁב וְהַטֵלֵוִיזְיָה פָּעֲלוּ, וְכָל אֶחָד חָזַר לָעִסוּק שֶׁלוֹ . וַאֲנִי חָשַׁבְתִי : הַלְוַאי שֶׁגַם מָחָר תִהְיֶה הַפְסָקַת חַשְׁמַל ! מִתוֹךְ הַסֵפֶר כְּשֶׁאָסְנַת וַאֲנִי , הוצאת מסדה 1973 מָה נִשְׁמַע הַיוֺם ? הַפְסָקַת חַשְׁמַל / נִירָה הַרְאֵל 44

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר