עמוד:50

50 פעלים בגוף שני מה עשִיתָ / עשית ? - במחסן יש פעלים בגוף שני ( זכר ונקבה ) . התלמידים ישתמשו בהם להשלמת הכתוב בבועיות בהתאמה לאיורים . הפנו את תשומת לבם של הילדים לתבניות הפועל בזכר ובנקבה . עודדו אותם לצקת לתבניות שורשים מתאימים נוספים . כדאי לעודד תלמידים המסוגלים לכך לכתיבת הפעלים שהם כבר יכולים לכתוב . שאלות בְּרַכֶּבֶת - אפשר לתת עוד פעלים, והתלמידים יטו אותם מזכר לנקבה . שאלו תלמיד : מה לקחתָ ? והתלמיד יפנה לתלמידה : מה לקחתְ ? שאלו תלמידה : היכן טיילתְ ? והתלמידה תפנה לתלמיד : היכן טיילתָ ? וכך הלאה . שַׁחַר, מָה ? ? ? מָה שָׁבַרְתָ• שָׁתַלְתְ• כָּתַבְתָ שָׁבַרְתְ• שָׁתַלְתָ• כָּתַבְתְ מָה עָשִׂית ? מָה עָשִׂיתָ ? הַשְׁלִימוּ כְּמוֹ בַּדֻגְמָה, הֵעָזְרוּ בַּמַחְסָן . תְְַׇ תְַׇ דִי לִי ךכִכִּייִטִחִזִיוִ הִ גִבִיבִּ אִיׇ 42

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר