עמוד:109

109 חִשְׁבוּ עַל מָה שֶׁמְסַפֵּר הַקֶטַע עַל כִּבּוּד הוֹרִים . בְּאֵילוּ דְרָכִים אַתֶם מְכַבְּ ים אֶת הוֹרֵיכֶם אוֹ אֶת הַמְבֻגָרִים בְּבֵיתְכֶם ? סַפְּרוּ בַּכִּתָה . בְּאֵילוּ צִיוּרִים רוֹאִים כִּבּוּד אָב וְאֵם ? צִבְעוּ . בַּחֲרוּ אִיוּר שֶׁמַזְכִּיר לָכֶם מַשֶׁהוּ שֶׁהוֹרֵיכֶם עוֹשִׂים לְמַעַנְכֶם, ו סַפְּרוּ בַּכִּתָה . 101 שתי הפעילויות הבאות, ושוחחו עליהן בכיתה . קראו בפני התלמידים את שתי הפעילויות הבאות, ושוחחו עליהן בכיתה . לסיכום, שאלו את התלמידים מהו השכר עבור כיבוד הורים, והסבירו כי במונח "אריכות ימים" אין הכוונה רק לחיים ארוכים של האדם עצמו, אלא גם לאריכות ימים של כלל עם ישראל . כאשר אדם מכבד את הוריו, מקשיב להם, לומד מהם ומתחנך בדרכם, הוא למעשה מתחבר גם לסבים שלו ולסבים של הסבים שלו, כך נמשכת המסורת של העם היהודי מדור לדור, ועם ישראל ממשיך בדרכו לאורך ימים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר