עמוד:44

44 כתבו את המילים . בניית מילים - הכרת הצליל הִ מאפשרת להוסיף לאוצר המילים פעלים הפותחים בצליל זה . לכן כל המילים הן פעלים בבניין הִפְעִיל . לימוד המילים האלה הוא הכנה לקריאת הסיפור בעמוד הבא . התלמידים אינם אמורים להכיר את המונחים הלשוניים ( בניין הפעיל ) . הפנו את תשומת לבם של הילדים לתבניות הפועל בזכר ובנקבה . עודדו אותם לצקת לתבניות פעלים נוספים המתחילים בצליל הִ , כלומר פעלים בבניין הפעיל, ולכתוב את הפעלים שהם כבר יכולים לכתוב, כמו : הדביק - הדביקה, השחיל - השחילה, השתיק - השתיקה . קומיקס - עיינו עם התלמידים בתמונות הקומיקס . שאלו : "מה קורה בכל תמונה ? " מי אמר ? - הבנה - קראו ביחד כל שאלה, והתלמידים יענו לפי האיורים . כִּתְבוּ אֶת הַמִלִים כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . הִקְשִׁיבָההִקְשִׁיב מִי אָמַר ? כִּתְבוּ מִשְׁפָּט מַתְאִים בְּכָל בָּלוֹן ( מִשְׁפָּט אֶחָד לֹא מַתְאִים ) . קְשִׁיב דְלִיק בְהִיל שְׁאִיר הִ • מִי הִשְׁאִיר קְלִפָּה שֶׁל בָּנָנָה ? • מִי הִקְשִׁיב לַשִׁיר ? • אִמָא, מִינִי הִבְהִילָה אֶת רָם ! ההִיְִׇ הִיְִ דִי לִי ךכִכִּייִטִחִזִיוִ הִ גִבִיבִּ אִי 36

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר