עמוד:105

105 לְפִי הַקֶטַע, מָה הַנֶכְדָה אָהֲבָה בַּבִּלוּי עִם סַבָּא וְסָבְתָא ? צִבְעוּ רַק אֶת הַצִיוּרִים הַמַתְאִימִים . חִשְׁבוּ עַל עוֹד הַצָעוֹת לְבִלוּי עִם סַבָּא וְסָבְתָא אוֹ עִם קְרוֹבֵי מִשְׁפָּחָה אֲחֵרִים . צַיְרוּ אוֹ סַפְּרוּ . 97 5 . פעילויות בעקבות הקריאה בפעילות השנייה הילדים מתבקשים להעלות עוד הצעות לבילויים עם סבא וסבתא : הצעות שכבר התנסו בהן בעצמם, או רעיונות שהיו רוצים לממש . כדאי לפעול בכמה שלבים : א . הילדים יוזמנו לספר על חוויות שכבר היו להם עם סבתא וסבא או עם מבוגרים אחרים במשפחה . ב . הילדים יתבקשו לשאול את סבא וסבתא על המקום שגדלו בו, על תחומי ספורט שאהבו, על כישרונות ותחביבים שהיו להם, ויביאו את המידע לכיתה ( אפשר כמובן להציע לילדים לצלם או להקליט ) . מילדים שאין להם סבא וסבתא או שאינם יכולים לשאול אותם רצוי לבקש שיפנו לקרובים מבוגרים אחרים או למכרים של המשפחה . רק אחרי שהכיתה נחשפה למגוון תחומים ורעיונות מעניינים, הילדים יופנו לפעילות ,2 שבה יספרו או יציירו דברים שהיו רוצים לעשות עם סבא וסבתא . אם מדובר בהבעה בעל פה, רצוי לבקש מהילדים לנמק את ההצעות עד כמה שאפשר, לא בנימוקים כלליים כמו "כי אני אוהבת את זה" או "כי זה כיף", אלא בנימוקים הקשורים יותר לבילוי ולדמויות, למשל - "כי סבתא שלי טיילה בהודו ויש לה הרבה מזכרות משם", או "כי סבא שלי היה זמר ברוסיה והוא מכיר המון שירים ברוסית" .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר