עמוד:39

39 פעילויות בעקבות הקריאה קראו את הפעילויות לתלמידים בזו אחר זו ואפשרו להם לעשות פעילות לפני שיאזינו לבאה אחריה . אחרי הפעילויות הילדים ידווחו על תשובותיהם או על בחירותיהם . בשלוש הפעילויות הילדים מתבקשים להראות הבנה של פרטי המידע שנמסרו בטקסט על חיי הפילים . פעילות שיח אפשר לשוחח עם הילדים על הדמיון והשוני בין תינוקות אנושיים לפילונים : הצדדים השווים בין שתי הקבוצות הם שגם תינוק אנושי וגם פילון יונקים חלב ( או צורכים חלב ) , שהם תלויים באמותיהם, שבשנותיהם הראשונות הם צמודים למבוגרים שבמשפחה, וששני ה"תינוקות" מטופלים גם בידי נקבות אחרות מלבד האם הביולוגית - פילות בוגרות בעדר הפילים, ונשים אחרות כמו סבתות, מטפלות, גננות וכיו"ב . הצד השונה הוא שהפילון יכול לעמוד על רגליו וללכת אחרי אמו שעה אחרי שנולד, בעוד התינוק האנושי זקוק לשנה ויותר כדי לעשות זאת . נקודת שוני אחרת היא שהפילון עובר לתזונה של בוגרים רק אחרי חמש - שש שנים, ואילו התינוק האנושי עושה זאת בגיל צעיר יותר . כדאי לסייע לילדים ברמזים, כלומר להפנות את תשומת לבם בכל פעם להיבט אחד בילדותו של הפילון ( המזון שלו, המשקל שלו, העצמאות שלו וכן הלאה ) , לעודד אותם להיזכר בפרטים ולהעלות את הפרטים הרלוונטיים אצל התינוק האנושי . מָה עוֹשׂוֹת הַפִּילוֹת בָּעֵדֶר כְּשֶׁפִּילוֹן חָדָשׁ נוֹלָד ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . כַּמָה שׁוֹקֵל פִּילוֹן כְּשֶׁהוּא נוֹלָד ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . מָה אוֹכֵל הַפִּילוֹן אַחֲרֵי גִיל חָמֵשׁ אוֹ שֵׁשׁ ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . 31

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר