עמוד:99

99 כשרשימת המאכלים ברורה לילדים שאלו מה מפתיע / יוצא דופן במה שאכל יואש . כוונו את השיחה לחזרת, צנון וצנונית, ותרד, שאינם המאכלים הטבעיים לילדים . הכנסתם לרשימה יוצרת הומור, המתגבר נוכח השינוי בשורות, גִדֵל שְׁרִירִים / כְּמוֹ הָרִים . / כְּשֶׁהָיָה בֶּן חָמֵשׁ / חָשְׁבוּ שֶׁהוּא בֶּן שֵׁשׁ . . . , וכו' . הפנו את תשומת לבם של הילדים להגזמה . בעבודה עם תלמידים מתקדמים אפשר לשאול אם לדעתם זהו שיר מצחיק או שיר שמלמד תזונה נכונה . 3 . פעילויות בעקבות הקריאה מה שנעשה בשלב קריאת השיר יסייע לתלמידים בשלוש הפעילויות הראשונות, כולל סימון המאכלים הנזכרים בשיר . בפעילות הרביעית הילדים מתבקשים לגייס את הידע שלהם בקריאה ואת המודעות הפונולוגית שלהם, כדי לזהות חרוזים בשיר . לקראת השיעור הבא אפשר להציע לילדים לשאול את המבוגרים בבתיהם מה נחשב מאכל "בריא" ומדוע ולספר בכיתה . אחרי העיסוק בשיר ובפעילויות הנלוות, חזרו אל הקטע בשיר שמפרט את המאכלים שאכל יואש : מ"דיסה" ועד "אפילו תרד" . הציעו לילדים להרחיב את הקטע הזה, להוסיף בע"פ שמות של מאכלים מומלצים שלדעתם היו מוסיפים לבריאותו של יואש . אֵיךְ נִרְאָה יוֹאָשׁ בְּהַתְחָלַת הַשִׁיר ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . מָה הִצִיעַ הָרוֹפֵא כְּדֵי שֶׁיוֹאָשׁ יִתְחַזֵק ? צִבְעוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . מָה אָכַל יוֹאָשׁ אַחֲרֵי הַבִּקוּר אֵצֶל הָרוֹפֵא ? צִבְעוּ רַק אֶת הַמַאֲכָלִים שֶׁהוֹפִיעוּ בַּשִׁיר . הַקִיפוּ רַק אֶת הַמִלִים שֶׁמִתְחָרְזוֹת עִם יוֹאָשׁ . בָּצָל • קַשׁ • חַלָשׁ • חֲבִיתָה • נִגַשׁ • מַמָשׁ • מָרָק 91

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר