עמוד:33

33 הקניית האות פ פִּיל - ההקניה הראשונית של האות נעשית בסימן החדש - החיריק המלא םִי . הסבירו לתלמידים שהאות פּ מבוטאת כך רק כשיש בה נקודה ( דגש ) . וללא הנקודה היא מבוטאת פ . פרקו את הצליל פִּי וכתבו גם את החיריק החסר - פִּ . פָּרָה - פרקו את הצליל פָּ וכתבו . פְּקָק - הוסיפו את השווא פְּ . הגייה - התלמידים יהגו פִי לעומת פִּי , וכן פ לעומת פְּ . הסבירו לתלמידים שאת העיצור פּ אפשר להמשיך זמן רב . שאלו : האם אפשר להגות פְּ בשפתיים פתוחות ? ( לא ) . הסבירו : בעברית אין מילים שנגמרות בצליל פּ ( למשל : סירופ היא מילה לועזית ) . פָּ פַּ פְּ פִּי פִּ - הגו בכל פעם צליל אחר והתלמידים יצביעו בחוברת על הצליל המתאים . באיזו מילה שומעים פִי ? אבחנה שמיעתית . בררו שכל האיורים ברורים ושהמילים ידועות . המשימה : זיהוי הצליל פִּ / פִּי במילים לעומת צלילים אחרים ( פּוּ, פֶּ ) . המילים הן : כפית, תפוז, פיצה, פרח . מה ש ומעים במילה ? - התלמידים יבחינו בין פָּ במילה לבין פְּ . המילים הן : כיפה, פסנתר, פמוטים, פרחים . פִּפִּי פְּפַּפָּ פִּי פִּיל מָה שׁוֹמְעִים בַּמִלָה ? כִּתְבוּ פָּ אוֹ פְּ . בְּאֵיזוֹ מִלָה שׁוֹמְעִים פִּ י ? כִּתְבוּ כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . פִּי פָּרָה פְּפָּ פְּקָק פִּי י תִישִׂ שִׁי רִ קִ ץצִיףפִעִסִי פִּפְּפָּ מִ ן נִי ם 25

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר