עמוד:96

96 4 . קריאה בקול של תלמידים - התלמידים יקראו את הקטע בקול . 5 . לאחר הקריאה - אפשר לצייר את הטקסט או להמחיז אותו . שאלות הבנה בע"פ - לאחר קריאת המכתב שאלו שאלות בעל פה . לדוגמה : 1 . איך יודעים שתמר רָצָה היטב ? 2 . על מה תמר חלמה ? 3 . איך יודעים שתמר אוהבת את סבתא ? מכתב לסבתא שיחה מקדימה - שוחחו עם התלמידים על נסיעה לחו"ל . הראו במפה היכן אנגליה נמצאת . הסבירו שיש בה מלכה . סבתא יקרה - התת - סוגה של קטע זה היא מכתב . סבתא של תמר נסעה לאנגליה, ותמר כותבת לה מכתב ומספרת את חוויותיה . הפנו את התלמידים לחלקים המאפיינים את המכתב : הַפְנִייה "סבתא יקרה", והסיום "באהבה, תמר", ותאריך . לתלמידים המסוגלים לכך אפשר להציע לכתוב מכתב ( או מייל ) לבן משפחה ולספר על חוויותיהם . קריאת הטקסט ( דגם קריאת טקסט ארוך ) 1 . טרום קריאה - מספור שורות - כדי להקל על המתקשים כדאי למספר את השורות, אך יש להיזהר מהחלת הצעה זו באופן גורף על כל הטקסטים . אפשר לחלק את הקטע במקומות המתאימים לפי אירועים, תיאורים, דיבור ישיר, פסקות, או כל רכיב מבנה הגיוני אחר . כתבו את המילים המוכרות על הלוח . אפשר גם לבקש מהתלמידים לזהות דמויות מוכרות בקטע . מילים חדשות - בנו את המילים החדשות על הלוח . כותרת - תלמידים ינסו לשער לפי הכותרת במה הקטע עוסק ( על מי / מה יסופר ) . 2 . קריאה דמומה - התלמידים יקראו את כל הקטע קריאה דמומה . 3 . קריאה בקול של המורה - בקטע ארוך רצוי לחלק את הקטע לפי תוכנו, ובסוף כל חלק לשאול שאלת הבנה אחת ( שאלה בעל - פה ) . הודעה חדשה בס"ד ג' בַּאֲדָר סָבְתָא יְקָרָה, תְנַחֲשִׁי מָה קָרָה ! קִבַּלְתִי פְּרָס ! רַצְתִי בַּמִגְרָשׁ עִם הַיְלָדִים וְהָיִיתִי הֲכִי מְהִירָה . אַיָלָה הִגִיעָה שְׁנִיָה, וְגַם הִיא קִבְּלָה פְּרָס . בַּלַיְלָה לֹא נִרְדַמְתִי . אִמָא יָשְׁבָה לְיָדִי וְסִפְּרָה לִי אַגָדָה עַל נְסִיכָה יָפָה . אַתְ פָּגַשְׁתְ נָסִיךְ אוֹ נְסִיכָה בְּאַנְגְלִיָה ? אֲנִי כְּבָר מִתְגַעְגַעַת . מָתַי אַתְ בָּאָה ? בְּאַהֲבָה, תָמָר סָבְתָא נָסְעָה לְאַנְגְלִיָה . תָמָר כָּתְבָה לָה מִכְתָב . כָּאן אַנְגְלִיָה ? אל : סבתא לִיךכִכִּייִ טִ חִ זִיוִ הִדִיגִבִיבִּאִי 88

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר