עמוד:64

64 אפשר לבקש מהתלמידים להציע פריטים נוספים לכל קבוצה . משחקים - שחקו במשחקים שונים : 1 . אילו מילים מתחילות ב . . . אילו מילים מסתיימות ב . . . 2 . "אני אגיד מילים, ואם יש בהן . . . - אתם תרימו יד" . 3 . "אני ארים חפצים, ואם יש בהם . . . - תצעקו בקול" . מה חסר במילה ? אבחנה שמיעתית - בררו תחילה שהאיורים מובנים ושהמילים ידועות ( למשל : ערסל, דלעת ) . אפשר לשחק משחק . שאלו : באילו מילים יש עַ ? באילו מילים יש עִי ? כדאי לבטא עַ ו - עִי בהדגשה גרונית, כדי שלא ייבלעו . המילים הן : סלעים, נעל, שער, מעיל, ערסל, יער, דלעת, גרעינים . מה מתחרז ? התלמידים יקראו את המילים בשורה העליונה ובשורה התחתונה, וימצאו לכל מילה בת זוג מתחרזת . אפשר לבנות בכיתה פינת החרוזים ובכל פעם להוסיף לה צמדים של מילים חורזות . על בסיס החרוזים אפשר להשתעשע בחיבור שירים שטותיים בחרוזים . מקהלה מבולבלת - אפשר לנצל את המילים באיורים שבעמודים 51 - 52 לשעשוע קול . חלקו את הכיתה לקבוצות לפי מספר ההברות של המילה . תלמיד אחד או תלמידה אחת יוצאים מהכיתה . כתבו את ההברות על הלוח . למשל : טַ - בַּ - עַת . קבוצה אחת תקרא טַ , קבוצה אחרת תקרא בַּ ועוד קבוצה תקרא : עַת . כשהתלמידים נכנסים תנו סימן, והתלמידים שהיו בכיתה יבטאו בו - זמנית את שלוש ההברות . התלמידים שנכנסו, ישערו את ההברות ואת המילה . אוצר מילים - הכללה ומיון - בעמודים 51 - 52 חלק מהאיורים מתייחסים ל לבוש ( צעיף, חגורה, נעל, מעיל ) ול תכשיטים ( טבעת, עגילים ) . שאלו : אילו מילים שייכות ללבוש ? אילו שייכות לתכשיטים ? מה עושים בכל פריט ? ( צעיף - קושרים, חגורה - חוגרים, טבעת, עגילים עונדים וכדומה ) . מָה חָסֵר בַּמִלָה ? הַשְׁלִימוּ עַ אוֹ עִי , כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . למְ יַר תדְלַרְסָל רשַׁנַל נִיםגַרְ עִיסְלָם מָה מִתְחָרֵז ? חַבְּרוּ בְּקַו זוּגוֹת שֶׁל חֲרוּזִים . עָלִיםעָשִׁירעֲגָלָה חַלָהשִׁירגַלְגַל מַעְגָלעָנָן גַנָן פִּילִים דִי לִי ךכִכִּי יִ טִ חִ זִיוִ הִגִ בִי בִּאִי 56

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר