עמוד:32

32 שיר חדש - קריאת סיפור תחילה בדקו אם בקטע יש מילים חדשות . למשל : לשיר, מחר, ביחד . כתבו אותן על הלוח . א . קריאה דמומה - התלמידים יקראו את הקטע קריאה דמומה ( התנסות אישית ) . ב . קריאה בקול של המורים - קראו את כל הקטע בקול לפני התלמידים ( מודלינג, הדגמה ) . אפשר לשאול : היכן כתוב . . . ? והיכן כתוב . . . ? התלמידים יצביעו ויקראו בקול . ג . קריאה בקול של תלמידים - התלמידים יקראו את הקטע בקול . ענו לפי הסיפור - סדרת שאלות המכוונת אל הדמויות בסיפור . מילת השאלה מי - שואלת על דמות בסיפור . בפעילות זאת השאלות מבקשות תשובות קצרות - רק שם הדמות, למשל : מי שר את השיר לאימא ? - תמר . אין צורך בתשובה "מלאה" . התשובה לשאלה האחרונה אינה גלויה בסיפור, אלא יש להסיק אותה . נוסף על כך, יש בה 4 דמויות ( ולא דמות אחת כמו בשאלות הקודמות ) . כדי לענות עליה, כדאי לקרוא שוב את הקטע ( קריאה דמומה או בקול ) . אוצר מילים, משפחת מילים - בסיפור מופיעות הרבה מילים שקשורות למילה שיר ( שיר, שרה, השיר, לשיר, שר, נשיר ) . בקשו מהתלמידים למצוא אותן . אילו אותיות חוזרות בהן ? ( שׁ, ר ) . אילו מילים נוספות הם יכולים למצוא ? שִׁיר חָדָשׁ תָמָר לָמְדָה שִׁיר חָדָשׁ . תָמָר שָׁרָה אֶת הַשִׁיר לְאַבָּא . אַבָּא נָתַן לְתָמָר נְשִׁיקָה . תָמָר לִמְדָה אֶת רָם לָשִׁיר אֶת הַשִׁיר . בַּלַיְלָה אִמָא בָּאָה . רָם שָׁר אֶת הַשִׁיר לְאִמָא . אִמָא אָמְרָה : מָחָר נָשִׁיר אֶת הַשִׁיר בְּיַחַד . עֲנוּ לְפִי הַסִפּוּר . מִי שָׁר אֶת הַשִׁיר לְאַבָּא ? מִי שָׁר אֶת הַשִׁיר לְאִמָא ? מִי נָתַן נְשִׁיקָה לְתָמָר ? מִי בָּאָה בַּלַיְלָה ? מִי יָשִׁיר אֶת הַשִׁיר מָחָר ? תָמָראַ בָּא דִי לִי ךכִכִּייִטִחִזִיוִהִגִבִיבִּ אִי 24

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר