עמוד:63

63 הקניית האות ע מְעִיל - תחילה מלמדים את האות ע בצירוף החיריק . נַעַל - עתה מלמדים את האות ע בצירוף סימני הניקוד פתח / קמץ . הזכירו גם את התנועה חטף פתח ( הכרנו אותו באותיות אֲ, הֲ, חֲ ) . הגייה - רובנו איננו מבחינים בהגייה בין שני העיצורים, ואנו הוגים ע כמו א . אך יש ההוגים ע גרונית ) . אפשר לנסות להגות ע בצורה זאת . אבחנה שמיעתית - בשתי הפעילויות הבאות בעמוד זה, בררו תחילה שהאיורים מובנים ושהמילים ידועות ( למשל : צָעִיף, ענבים ) . באיזו מילה שומעים עִי ? אבחנה שמיעתית - בררו תחילה שהאיורים מובנים ושהמילים ידועות ( למשל : צָעִיף ) . בכל המילים יש ע בצירוף סימני ניקוד שונים . התלמידים יזהו את המילים שיש בהן עִי . המילים הן : עוגה, צעיף, טבעת, עיתון . באיזו מילה שומעים עֲ ? - עֲ נשמעת כמו עָ, עַ - יש לזהות עֲ פותחת בין צלילים פותחים אחרים . המילים הן : ענבים, חגורה, עגלה, עגילים . עִי עֲעַ בְּאֵיזוֹ מִלָה שׁוֹמְעִים עִי ? כִּתְבוּ . בְּאֵיזוֹ מִלָה שׁוֹמְעִים עֲ ? כִּתְבוּ . עֲגָלָהנַעַל עִי עֲעַ מְעִיל עִ עִעִי עֲעַעָ י מִ ן נִי ם תִירִ שִׂ שִׁיקִ ץצִיףפִ סִי פִּי 55

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר