עמוד:95

95 שאלות הבנה סמנו ליד התשובה הנכונה - אלה שאלות הבנה ברמות שונות, ולכל שאלה שתי תשובות . כל השאלות כאן פותחות במילת השאלה "למה ? " ומזמינות תשובה המציינת סיבה . כיוון שהסיבות אינן מפורשות בסיפור, ויש להסיק אותן, יש כאן צורך בהבנה ברמה של הסקת מסקנות . מה תמר אמרה . . . ? - לתלמידים ניתנות 2 אפשרויות לסוף הסיפור . יש לבחור את הסיום המתאים, ולכתוב אותו בסוף הסיפור . כדאי לקרוא שוב את הסיפור לפני בחירת הסוף . שאלו : למה בחרתם בסוף זה ? האם הוא מתאים למה שכתוב בסיפור ? מָה תָמָר אָמְרָה לְמִינִי בְּסוֹף הַסִפּוּר ? בַּחֲרוּ אֶת הַמִלִים הַמַתְאִימוֹת וְהַשְׁלִימוּ . • לָמָה מִינִי נִכְנְסָה הַבַּיְתָה ? כִּי מִינִי רָצְתָה מַיִם . כִּי תָמָר רָצְתָה מַיִם . • לָמָה הַקְעָרָה הִתְהַפְּכָה ? כִּי תָמָר דָרְכָה עַל הַקְעָרָה . כִּי מִינִי דָרְכָה עַל הַקְעָרָה . • לָמָה תָמָר צָחֲקָה ? כִּי אִמָא נִקְתָה אֶת הָרִצְפָּה . כִּי מִינִי נִקְתָה אֶת הָרִצְפָּה . סַמְנוּ לְיַד הַתְשׁוּבָה הַנְכוֹנָה לְכָל שְׁאֵלָה . מִינִי, אַתְ כַּלְבָּה נְקִיָה • מַפְחִידָה • חֲכָמָה • מַצְחִיקָה מִ ן נִי ם תִירִץ שִׂ שִׁיקִסִי פִּיעִצִיףפִ 87

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר