עמוד:87

87 קריאת השיר : הטקסט השירי של זאב הוא מעין • סיפור מחורז, הכולל תיאור של סיטואציה וגם דו שיח בין הילד המספר לבין אביו . לכן ההקראה המוטעמת היא גורם חשוב במיוחד להעברת החוויה למאזינים . במקרים מסוימים המעבר משורה לשורה "חוסך" שימוש במילת קישור, וקריאת השורות ברצף עלולה לפגום בבהירות המסר ; למשל השורות "לא פחדתי - / אבי גיבור" מתכוונות לומר "לא פחדתי כי אבי גיבור" . קריאה תוך הקפדה על ההפרדה תאפשר לילדים להבין את התוכן . חלק מהשורות הקצרות מוסרות • מידע רב במילים מעטות ; כך השורות "לא פה, / שם" מתכוונות לומר "לא פה בים העמוק המפחיד אלא שם על החוף הבטוח", ועל הקריאה בקול להתחשב בתהליך השלמת הפערים אצל המאזינים . אֵיפֹה אַבָּא לִמֵד אֶת הַיֶלֶד לִשְׂחוֹת ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . אֵיזֶה צִיוּר מְתָאֵר אֶת אַבָּא וְאֶת הַיֶלֶד בִּזְמַן לִמוּד הַשְׂחִיָה ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . אֵיפֹה הַיֶלֶד רָצָה לִלְמֹד לִשְׂחוֹת ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . אֵיזֶה צִיוּר מַתְאִים לְסוֹף הַשִׁיר ? צִבְעוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . 59

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר