עמוד:85

85 הקניית המילית אֶת אֶת, אֶת - המילית אֶת שגורה מאוד בלשון . אפשר לתת דוגמות והילדים ירימו יד בכל פעם ששומעים אותה . הקניה - כתבו את המילית אֶת • על הלוח . זיהוי - התלמידים ימצאו בעמוד • זה מקומות שבהם המילית אֶת מופיעה . הפקה - התלמידים יפיקו משפטים • שונים שיש בהם המילית את . התבוננו באיור : מה קורה בו ? • באיזה משחק משחקים ? קריאת הקטע - א . תלמידים ימצאו מילים מוכרות • בקטע . ב . התלמידים יקראו קריאה דמומה . ג . התלמידים יקראו את הקטע בקול ( אפשר עם המורה ) . כן או לא ? הבנה - התלמידים יסמנו את התשובה הנכונה / הלא נכונה . מדברים וכותבים - הזדמנות • לשיחה על משחקים . שאלו : האם אתם משחקים מחבואים ? איך משחקים ? מי הוא העומד ? במה עוד אתם נוהגים לשחק ? אילו סוגים של משחקים אתם אוהבים ? ( מחשב, קופסה, משחקי רחוב, חברה ) . בעקבות השיחה - כל תלמיד • ותלמידה יבחרו את המשחק האהוב עליהם וינסו להסביר לחבר / ה כיצד משחקים בו . קומיקס - הקומיקס מפגיש את הילדה איילה עם בעל החיים איילה, וכפילות המילה איילה במשפט יוצרת הומור . אפשר לתת לילדים המסוגלים לכך מאגר של שמות מאותו סוג, כמו סהר, אלון, רקפת, ברק, אגם וכד' ) ולבקש מהם לכתוב משפטים שכפילות המילה בהם יוצרת הומור . אַיָלָה רוֹאָה אַיָלָה ! את רָם רָאָה אֶת שַׁחַר . רָם רָאָה אֶת תָמָר . רָם רָאָה אֶת בָּרָק . רָם לֹא רָאָה אֶת אַיָלָה . כֵּן אוֹ לֹא ? סַמְנוּ לְפִי הַסִפּוּר . לֹאכֵּן רָם רָאָה אֶת שַׁחַר . רָם רָאָה אֶת אַיָלָה . רָם רָאָה אֶת בָּרָק . מׇתׇ שׇׂ שׇׁרׇקׇ ץצׇףפׇפׇּעׇסׇןנׇ ם אֶת 57

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר