עמוד:82

82 כתבו את המילים, בניית מילים - הצליל ח בסוף מילה מופיע בקבוצת פעלים . התלמידים ירכיבו את הצלילים, יכתבו את הפועל שהתקבל, ויקראו אותו . אפשר להציג את הפעלים בפנטומימה . המורה או אחד התלמידים יציגו והאחרים ישערו לאיזה פועל הכוונה . אפשר לחבר משפטים ולהשלימם : "הוא שלח . . . ", "הוא לקח . . . ", "הוא ברח . . . ", "הוא מרח . . . " . אפשר לתת משפט פותח : למה ברק לקח ? ולהשלים בחריזה . מה מתאים ? הבנה - לבדיקת • ההבנה של המילים שנכתבו, התלמידים יקראו את הפעלים, וימתחו קו מן הפועל המתאים אל האיור . מה מתחרז ? - התלמידים • יקראו את 8 הפעלים, ובהמשך יזהו 4 זוגות של פעלים חורזים . אפשר לבנות שירים קטנים ( גם שטותיים ) מהחרוזים . הציעו התחלה כמו : מי את הגבינה לקח ? והתלמידים ימשיכו : . . . ברח . כִּתְבוּ אֶת הַמִלִים כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . קִרְאוּ אוֹתָן . מָה מַתְאִים ? מִתְחוּ קַו . מָה מִתְחָרֵז ? חַבְּרוּ בְּקַו זוּגוֹת שֶׁל חֲרוּזִים . ח שָׁלַ לָקַ בָּרַ מָרַ שָׁלַח בָּרַח שָׁתַק בָּרַח שָׁמַר שָׁתַל לָקַח שָׁרַק שָׁאַל אָמַר מָרַח לׇ ךכׇכׇּ יׇ טׇ חׇ זַוׇהַדׇגַבׇ בַּאׇ 54

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר