עמוד:113

113 פעילויות בעקבות קריאה : לאחר ההקראה וביצוע • הפעילויות, אפשר להציע לילדים להציג את הסיפור . הצגת הסיפור תסייע להם • להבין ולבטא את הדקויות בנוגע לתכונותיהם ולאופיים המנוגד של שני המתחרים, ובעיקר את הפער הדרמטי שביניהם מבחינת הגישה לתחרות . אפיון הסיפור כמשל והגדרת • המשל כסוגה אינם הולמים את גילם של המאזינים הצעירים . עם זאת, בעבודה עם תלמידים מתקדמים אפשר, לאחר שיחה על הדמויות ועל התוצאה, להעביר את הדיון מבעלי חיים למישור האנושי . זו תהיה תשתית ראשונית להיכרות קרובה עם הסוגה "משל" בכיתות הגבוהות יותר . הסיפור הוא הזדמנות לשוחח • על תחרויות ועל תחרותיות . אפשר לשאול את הילדים אם הם חושבים שכדאי לשלב תחרויות במסגרת בית הספר, לבקש מהם להציע סוגים של תחרויות ולהסביר את התועלת שבכל תחרות, את התרומה שלה ללימודים, לחברות וכדומה . מבדק - במקום זה מומלץ לערוך לתלמידים את המבדק לחוברת 1 ( במרכז המורים ) . אֵילוּ חַיוֹת עָרְכוּ בֵּינֵיהֶן תַחֲרוּת ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּרִים הַמַתְאִימִים . מׇה עָשָׂה הָאַרְנָב בִּזְמַן שֶׁהַצָב הִתְקַדֵם בַּמַסְלוּל ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . מִי בֶּאֱמֶת מָהִיר יוֹתֵר ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . לָמָה הַצָב נִצֵחַ וְהָאַרְנָב הִפְסִיד ? סַפְּרוּ . 85

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר