עמוד:80

80 הקניית הצלילים ח, חָ / חַ / חֲ שַׁחַר, חַ ; הקניה - כתבו על 1 הלוח • את המילה שַׁחַר , והפרידו מתוכה את ההברה חַ . באות ח יש לעיתים הסימן חטף • פתח המורכב מ שווא ומ פתח . חֲ נהגה כמו חָ / חַ , ולכן הם נלמדים יחד . הגייה - התלמידים ינסו להגות • ח זמן ממושך . אפשר להגות ח במבטאים שונים . בסיפור חַ חַ חַ הוא סימן לצחוק . אפשר להציע לצחוק כך . איפה שומעים חָ ? איור - דברו על חלומות : מתי חולמים ? על מה אתם חולמים ? האם חלומות מתרחשים כמו בחיים ? האם יש דברים לא הגיוניים בחלומות ? התלמידים יתארו מה קורה באיור, ומדוע הוא אינו הגיוני . בהמשך יאתרו בו מילים ששומעים בהן את הצליל חָ , ויצבעו אותן . מילים ששומעים בהן את הצליל חַ : חתול, חצוצרה, חמור, חליל, חגורה, חרוזים, חללית, חלון, זחל, נחל . איפה עוד שומעים ח / חַ ? - • תלמידים יציעו מילים נוספות שיש בהן צלילים אלה . אם מציעים מילים ב - כ ( שמיכה, מדרכה ) יש להסביר שאכן זה הצליל, אך צליל זה נכתב לפעמים באות אחרת כ . חחֲחַחָ כִּתְבוּ . חֲחַחׇ אֵיפֹה שׁוֹמְעִים חָ ? צִבְעוּ כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . לׇ ךכׇכׇּ יׇ טׇ חׇ זַוׇהַדׇגַבׇ בַּאׇ שַׁחַר | חַ 52

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר