עמוד:50

50 בעמ' 22 - 26 יוצאים מן המילה בָּרָק , מפרקים אותה לצליליה . הקניית הצלילים בָּ / בַּ ידע עולם - שאלו : מה פירוש • המילה בָּרָק ? הסבירו : למילה זאת יש משמעויות שונות : 1 . האור הקודם לרעם 2 . אור, בּוֹהַק 3 . שם פרטי . כאן ברק הוא שם פרטי . הצביעו על הדמות של ברק בחוברת, ואמרו שהוא ילווה את המשך העבודה בחוברת . ברק, בָּ, הקניה - כתבו את המילה • בָּרָק על הלוח, וקראו אותה . הפרידו את ההברה בָּ מן המילה, וקראו אותה . הציגו גם את הצליל בַּ . ודאו שהתלמידים יודעים את שם האות . הסבירו שהנקודה בתוך האות בּ נקראת דגש . הדגש מסמן שצריך לקרוא בּ ( ולא ב ) . הוגים את האות ב כמו את האות ו . אפשר להוסיף שבעברית אין מילים שמסתיימות ב - בּ . הגייה - התלמידים יהגו את הצליל • בָּ , בּ , וינסו להגות בלי לסגור את השפתיים ( אי אפשר ) . הצבעה - קראו צליל, וכל • התלמידים יחד יצביעו בספר על הצליל שנשמע . צבעו רק בָּ - שאלו : מה מתקבל אחרי הצביעה ? ( מתקבל בלון ) . אפשר לשאול : מדוע נבחר איור זה ? אילו צלילים לא נצבעו ? איפה שומעים בָּר ? התלמידים כבר יכולים לקרוא את הצירוף, ועליהם לזהות את המילה שמכילה את הצירוף הזה ( עכבר ) . צִבְעוּ רַק בָּ . אֵיפֹה שׁוֹמְעִים בָּר ? הַקִיפוּ . כִּתְבוּ . בַּבׇּ בַּ בׇּ בָּבָּ בָּ בָּבָּ מָ תָ תָ מָ רָ מָ תָ רָ תָ מָרָ תָ בָּרָ לׇךכׇכׇּיׇטׇחׇזַוׇהַדׇגַבׇ בַּ אׇ בׇּ רׇ ק | בׇּ 22

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר