עמוד:78

78 כִּתְבוּ אֶת הַמִלִים כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . קִרְאוּ אוֹתָן . מָה מַתְאִים ? מִתְחוּ קַו . כִּתְבוּ אֶת הַמִלִים . מִי שָׁר ? מִי שָׁרָה ? כִּתְבוּ כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . שָׁ אַל מַר תַק רַק שָׁאַל שָׁתַקשָׁרַק רָהרשָׁשָׁ ׇ הׇ לׇ ךכׇכׇּ יׇ טׇחׇזַוׇהַדׇגַבׇ בַּאׇׇ שָׁרָה 50 כתבו את המילים . . . , בניית מילים - מן הצלילים שנלמדו מרכיבים מילים חדשות : שָׁ פותחת בפעלים שונים . קראו תחילה את ההברה השנייה ( אַל, מַר . . . ) ואחר כך צרפו את שָׁ . זוהי טכניקת בנייה שונה, המופיעה בפעם הראשונה . צליל אחד משותף והאחרים שונים . פנטומימה - המורה או אחד • התלמידים יציג פועל - והאחרים ישערו מהו . מה מתאים ? הבנה - פעילות הבודקת את הבנת המילים שנלמדו . חזרו אל הפעלים שכתבו למעלה, • והטו אותם בנקבה : שאל / שאלָה . מי שָר ? מי שרָה ? שָׁר / שָׁרָה - עיסוק חוזר בזכר ונקבה . כתבו את הפעלים על הלוח ושאלו : מה הם ההבדלים 1 . זכר / נקבה, 2 . במילה שרה - יש אות ה "שותקת" ) . התלמידים יקראו את הפעלים, ויכתבו את הפועל המתאים בשורה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר