עמוד:49

49 כתבו את המילה , כתיבה, בניית מילה - הסבירו : כל מילה אפשר לפרק לצלילים, ומן הצלילים האלה אפשר לבנות מילים אחרות . גם את הצלילים שהכרנו אפשר לצרף זה לזה וליצור מילים חדשות . הנחו את התלמידים לקרוא את הצלילים מַ + ר , ולצרפם לְמילה בקריאה ובכתיבה . מתחו קו מהמילה מר . . . קומיקס להבנת המילה - לאחר שבונים מילה אין משאירים אותה ברמת העתקה טכנית אלא בודקים את הבנת משמעותה באמצעות התאמתה לציור . מבקשים מהתלמידים להביט באיורים מצדי המילה מר , לספר מה קורה בהם ולהסביר - מדוע קסם מעווה ( מעקמת ) את פניה ? מדוע באיור האחר קסם מחייכת ? הרחבה : שאלו מה פירוש המילה • מַר . אפשר להרחיב את הדיבור על טעמים : אילו טעמים מכירים ? לאיזה מזון יש טעם מתוק / מלוח / חמוץ / מר ? איזה טעם מעדיפים ? אפשר להזכיר גם פעולות אכילה, למשל באיור : מלקק סוכריה, בולע תרופה, וגם : אוֹכֵל, שותה, לועס, טועם, לוגם . תמר הולכת לרכבת רק דרך רַ . שאלו - אילו מילים פוגשת תמר בדרך לרכבת ? היכן שומעים רַ ? עברו יחד על המילים . כדי לדעת את המסלול של תמר, התלמידים יסמנו את ציורי המילים שיש בהם רַ ( רמזור, מספריים, רעשן, פרחים, רקדנית, רכבת ) ואחר כך יחברו אותן בקו שיהיה המסלול של תמר . כִּתְבוּ אֶת הַמִלָה . מַ ר רמַ תָמָר הוֹלֶכֶת לָרַכֶּבֶת רַק דֶרֶךְ רַ . סַמְנוּ בְּקַו אֶת הַמַסְלוּל שֶׁלָה . מִתְחוּ קַו מֵהַמִלָה מַר לַצִיוּר הַמַתְאִים . מַ ר מׇתׇ שׇׂשׇׁ רׇ קׇץצׇףפׇפׇּעׇסׇןנׇ ם 21

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר