עמוד:77

77 מָה מַתְחִיל בְּ - שׇׁ ? כִּתְבוּ . בְּאֵיזוֹ מִלָה שׁוֹמְעִים שָׁ ? כִּתְבוּ . מָה שׁוֹמְעִים בְּסוֹף הַמִלָה ? הַקִיפוּ . ל שׁ שׁשׁ ם שׁ ת מׇתׇ שׇׂ שׇׁרׇקׇ ץצׇףפׇפׇּעׇסׇןנׇ ם ל 49 מה מתחיל ב - שָׁ ? באיזו מילה שומעים שָׁ ? מה שומעים בסוף המילה ? הבחנה שמיעתית - בררו שכל האיורים מובנים ושהמילים ידועות . המילים : שוטרת, שטיח, שעון, שמש ; סל, רעשן, עשן, חולצה ; שמש, פיל, כביש, צלחת . אוצר מילים - בעקבות האיורים • אפשר לשאול : למה הדברים נקראים כך ? רעשן - כי הוא מרעיש, שעון - מראה את השעה, שטיח - כי הוא שטוח, כביש - כי כובשים ( סוללים ) אותו . הצעות להרחבה - בעקבות • המילה שַׁחַר אפשר לשאול מי היה פעם עֵר בשחר ? מדוע ? איך השחר נראה ? ( השמיים עדיין שחורים ומכאן שמו ) . אפשר לדבר גם על חלקי היממה ( יום, לילה, בוקר, ערב, צוהריים, אחר צוהריים, שחר, חצות ) . איזה חלק ביממה כל מילה מציינת ? משחקים - שחקו במשחקי • הקניית צליל : א . תלמידים יבנו את האות ש בגופם . אפשר גם לשכב על הרצפה . למשל : 3 תלמידים עומדים ואחד שוכב למרגלותיהם . ב . משחק "אני אגיד מילה ואם יש בה ( שׁ ) אתם תמחאו כף" - אפשר להעלות את דרגת הקושי ולספר סיפור שיש בו צלילים אלה . ג . משחק "מה מתחיל / נגמר ב - שָׁ ( שׁ ) " - תלמידים ימצאו מילים / חפצים שפותחים או מסתיימים בצלילים אלה . ד . אפשר גם לחבר חידות : הוא כמו דלת, מתחיל ב - שַ - שַעַר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר