עמוד:48

48 חזרה על האותיות ת,מ,ר מה שומעים בסוף המילה ? בררו מה מאויר בכל איור . קראו בקול, והתלמידים יסמנו בתחתית האיור את האות הסוגרת המתאימה . המילים הן : סולם, צלחת, גשם, כתר, חיפושית, גשר, עכבר, לחם איפה כתוב תמר ? ריבוע הקסם - פעילות משחק . כתבו על הלוח את השם תָמָר , ובקשו לקרוא אותו . כתבו את השם במאונך, והסבירו שבמשחקים ובתשבצים אפשר לקרוא בכל הכיוונים, ואפילו - הפוך . התלמידים יקיפו בריבוע הקסם את השם תמר ברצפים שונים : לרוחב ( אופקית ) , לאורך ( אנכית ) ובאלכסון . מה חסר ? השלמת תבנית חסרה - במילה הראשונה תבנית המילה שלמה, ובהמשך אותיות שונות חסרות . התלמידים "יצלמו" את המילה השלמה, יזהו את החסר, וישלימו את הצירופים השונים . בעבודה עם ילדים שעלולים להתקשות בזכירת המילה כדאי להקדים שלב לפעילות זו ; מכינים כרטיסיות של הצירופים, מניחים את הכרטיסיות על השולחן או על הלוח, חושפים את הילדים למילה השלמה ואז גורעים את אחד הצירופים לעיני התלמידים . מָה שׁוֹמְעִים בְּסוֹף הַמִלָה ? הַקִיפוּ כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . אֵיפֹה כָּתוּב תָמָר ? הַקִיפוּ כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . ר ר ם ם ם ר ת ת ת ת ר ם ת ת ר ר מָה חָסֵר ? הַשְׁלִימוּ כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . תׇרמׇרתׇמׇ ר תָת תׇ רַמׇמׇ תׇמׇר לׇךכׇכׇּיׇטׇחׇזַוׇהַדׇגַבׇבַּאׇ 20

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר