עמוד:76

76 אֵיפֹה שׁוֹמְעִים שָׁ ? צִבְעוּ כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . כִּתְבוּ . שׁשַׁשָׁ שׁשַׁ שׇׁ ל א יי ר מ ח ד ש לׇ ךכׇכׇּ יׇ טׇחׇזַוׇהַדׇגַבׇ בַּאׇ שַׁחַר | שַׁ 48 יוצאים מהשם שַׁחַר , מקנים את האותיות שׁ, ח וכן את המיליות של, כן, את . הקניית הצלילים שׁ, שָׁ / שׁ ידע קודם - הסבירו : בעמוד • זה נכיר דמות חדשה . כתבו על הלוח את המילה שַׁחַר , ושאלו מה פירושה ( משמעות 1 : השכם בבוקר, משמעות 2 : שם פרטי ) . שַַׁחַר, שַׁ ; הקניה - קראו את השם • שַׁחַר , כתבו את ההברה שַׁ בנפרד וקראו אותה . הסבירו : האות שׁ מסומנת בנקודה בצד ימין . היא מבדילה מן האות הנקראת שִׂין, שבה הנקודה מסומנת בצד שמאל . שָ, שַׁ, שׁ ; הגייה - תלמידים ינסו • להגות שְׁ שְׁ שְׁ במשך זמן . מתי משמיעים קול זה ? ( לבקשת שקט ) , ינסו להגות ש בלי לסגור את השיניים ? או בפה סגור ? ( אי אפשר ) . איפה שומעים שָׁ ? אבחנה שמיעתית - איור : שאלו - מהו ארמון ? מה יש בו ? מי חי בו ? האם היום יש מלכים ? היכן ? ( אפשר להזכיר מילים, כגון : כתר, שרביט, כס מלכות, נסיכים, משרתים, אוצרות ) . התלמידים יתבוננו באיור של הארמון ויתארו מה רואים בו . שאלו : באילו מילים שומעים שָ ? התלמידים יצבעו מה שיש בו שָׁ . שאלו : מה צבעתם ? מדוע ? מילים שיש בהן הצליל שַׁ : שער, שטיח, שרביט, שרשרת, שעון, משרת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר