עמוד:107

107 חזרה באמצעות קריאת קטע איור - התלמידים יתבוננו באיור . שאלו : מי מופיע באיור ? מה קורה באיור ? למי הקלמר שייך ? האיור קשור לסיפור . התלמידים ינסו לשער מה מסופר בקטע . אבא קנה . . . קריאת הקטע - התלמידים יקראו את הקטע קריאה דמומה . לאחר מכן יקראו בקול . כדאי לחזור על הקריאה בקול . שאלו - מה קרה ? שאלו על הקשר בין האיור לסיפור . מה נכון ? שאלות הבנה בעקבות הסיפור - בשאלות ההבנה התלמידים נדרשים לעבור ממצב של קריאת פענוח למצב של התייחסות למשמעות של המשפטים ושל השתלשלות הדברים . זוגות של חרוזים, קריאה : התלמידים יקראו מילה בשורה העליונה ויחפשו לה חרוז בשורה התחתונה . אחר כך יחברו את המילים בקו וימשיכו באותה דרך עם יתר המילים . השבת אבידה - הסיפור מספק • הזדמנות לעסוק בערך של השבת אבידה . מהו ? למה זה חשוב ? אוצר מילים - קלמר שייך לכלי • כתיבה . מה עוד שייך ? לְמה כל כלי משמש ? אַבָּא קָנָה לְשַׁחַר קַלְמָר . הַקַלְמָר אָבַד . יַלְדָה אַחַת רָאֲתָה אֶת הַקַלְמָר שֶׁל שַׁחַר . הַיַלְדָה נָתְנָה לְשַׁחַר אֶת הַקַלְמָר . • הַקַלְמָר שֶׁל שַׁחַר אָבַד . • הָאַרְנָק שֶׁל שַׁחַר אָבַד . • הַיַלְדָה נָתְנָה לְשַׁחַר אֶת הַמַחֲבַת . • הַיַלְדָה נָתְנָה לְשַׁחַר אֶת הַקַלְמָר . מָה נָכוֹן ? הַקִיפוּ אֶת הַמִשְׁפָּטִים הַמַתְאִימִים לַסִפּוּר . חַבְּרוּ בְּקַו זוּגוֹת שֶׁל חֲרוּזִים . יָשְׁבָה שָׁמְרָה קָשְׁרָה חָשְׁבָה שָׁלְחָה רָשְׁמָה חָלְמָה מָרְחָה מׇתׇ שׇׂ שׇׁרׇקׇ ץצׇףפׇפׇּעׇסׇ ןנׇם 79

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר