עמוד:70

70 אֵיפֹה שׁוֹמְעִים לָ ? צִבְעוּ כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . כִּתְבוּ . ללַלׇ לׇ ךכׇכׇּ יׇ טׇחׇזַוׇהַדׇגַבׇ בַּאׇ אַיָלָה | לָ ללַלׇ 42 הקניית הצלילים ל, לָ / לַ אילה, לָ ; כתבו על הלוח את • המילה אַיָלָה . קראו אותה, והפרידו מתוכה את הצליל לָ . הדגימו גם את ההגייה של ל ללא ניקוד . ל, לָ, לַ ; הגייה - התלמידים ינסו • להגות לַ בכל מיני צורות . האם יכולים להגות ל בלי להזיז לשון ? ( לא ) . אפשר לשיר שיר ב - לַ לַ לַ . איפה שומעים לָ ? איור - שוחחו • על הנושא בית ועל מה שיש בו - המבנה, הרהיטים, הכלים, בני המשפחה, אוכל, בגדים . אפשר למיין את המילים שיעלו . התלמידים יתבוננו באיור, וימצאו את מה שיש בו . בהמשך - יאתרו מילים שיש בהן הצליל לָ ויצבעו אותן . אפשר לשאול : מה צבעתם ? מדוע ? היכן הצליל לַ ? ( בהתחלה ? באמצע ? ) המילים שיש בהן הצליל לָ : חלה, סלט, חלב, מלפפון, מלח, קולב, כלה, לשון ( של החתול ) , סולם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר