עמוד:39

39 מה מתחיל ב - תַ ? התלמידים יתבוננו באיורי המילים, ויכתבו תַ רק מתחת למילים שמתחילות בצליל זה . הפנו את תשומת לבם לכך שעליהם לכתוב בכתם הצבע, משום שאת הצליל הפותח מילה כותבים בצד שבו מתחילה המילה . הציעו לתלמידים למצוא או להיזכר במילים נוספות שמתחילות ב - תַ ולצייר במלבן שמשמאל ( מכיוון שאי אפשר להבדיל בין קמץ לפתח בדיבור, יש לקבל גם מילים הנכתבות בתָ בקמץ ) . פעלו כך גם בתרגיל הבא - מה נגמר ב - ת ? משחק "אילו מילים מתחילות • ב - תַ ? " - חפשו מילים בכיתה או היעזרו באיורים שמופיעים גם בעמוד הבא . שחקו גם ב משחק "אילו מילים מסתיימות ב - ת ? " משחק "אני אגיד מילים, ואם • יש בהן תָ או ת אתם תרימו יד" . אפשר להעלות את דרגת הקושי ולספר סיפור מלא, והילדים ירימו יד רק במקום שמופיעים בו הצלילים תָ / תַ / ת . משחק "חפצים שבשם שלהם • יש תָ / תַ / ת" - הרימו חפצים שונים . הילדים יצעקו בקול רק את שמות החפצים שיש בהם הצלילים הנ"ל . "דגים דגים" ( הבסיס למשחק • נמצא באתר המורים של "קסם וחברים" ) - יש "לדוג" רק דגים שעליהם איורים של מילים המתחילות ב - תָ / תַ או מסתיימות ב - ת . כדאי להציע לילדים המסוגלים לכך לכתוב מילים או למצוא תמונות שירחיבו את מאגר כרטיסי המשחק . מָה מַתְחִיל בְּ - תַ ? כִּתְבוּ כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . מָה נִגְמָר בְּ - ת ? כִּתְבוּ כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . מָה עוֹד מַתְחִיל בְּ - תַ ? צַיְרוּ . מָה עוֹד נִגְמָר בְּ - ת ? צַיְרוּ . תַ ת מׇ תׇ שׇׂשׇׁרׇקׇץצׇףפׇפׇּעׇסׇןנׇם 11

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר