עמוד:99

99 חזרה קריאת קטע - הקטע הוא חזרה על הצלילים שנלמדו עד כה . הקטע שחר שרק מתאר התרחשות . הסיפור מבוסס על משפטים קצרצרים, שיש בהם מילים מוכרות . א . התלמידים יתבוננו באיור . מה קורה בו ? מה עושים ? ב . התלמידים יחפשו בקטע שמות מוכרים . ג . התלמידים יקראו את הקטע קריאה דמומה . ד . קראו יחד בקול את כל הקטע . כדאי לחזור על הקריאה . סימני פיסוק - כדאי לחזור על • המשמעות של סימני הפיסוק : נקודה - בסוף משפט "רגיל", משפט שמספר משהו . נקודתיים - מסמנות דיבור ישיר ( מה שהדמות אומרת ) . סימן שאלה - מסמן שאלות . כן או לא ? הבנה - התלמידים נשאלים שאלות הבנה קצרות . בכל תשובה שאלו : איך אתם יודעים ובקשו לחזור לקטע ולהראות היכן הדבר כתוב . פנטומימה - תלמיד יציג משפט • בפנטומימה, ואחרים ימצאו את המשפט . אפשר גם להמחיז : 2 תלמידים יקריינו והאחרים יציגו . אוצר מילים - בקטע יש פעלים • רבים . אילו פעולות נוספות אתם מכירים ? ( עמד , ישב , קפץ , הלך ) . אילו פעולות הפה עושה ? ( שרק , שר , לחש ) . משחק שמות פרטיים - קראו בכל פעם צליל שנלמד : אַ, יַ, לַ / ל, שַׁ / שׁ, חַ / ח, נָ / נ, דָ / ד . מי שיש בשמו הצליל יקום ויאמר את שמו . כֵּן אוֹ לֹא ? סַמְנוּ לְפִי הַסִפּוּר כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . שַׁחַר שָׁרַק . תָמָר שָׁרָה . נָדָב שָׁר . בָּרָק רָקַד . אַיָלָה שָׁרָה . רַק רָם לָחַשׁ : תָמָר, אַבָּא נָח . . . לֹאכֵּן נָדָב רָקַד ? אַבָּא שָׁר ? בָּרָק רָקַד ? אַיָלָה שָׁרָה ? רָם לָחַשׁ ? תָמָר נָחָה ? שַׁחַר שָׁרַק ? מׇתׇ שׇׂ שׇׁרׇקׇ ץצׇףפׇפׇּעׇסׇ ןנׇם 71

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר