עמוד:37

37 לשמוע תמיד יחד, ולבקש מהילדים לזהות מילים שהן "יד ביד" : למשל, בית מרקחת, סלט ירקות, אולם ספורט, מגרש כדורגל, צבעי מים, חגורת בטיחות וכו' . הבית השלישי של השיר מתאר את היצירתיוּת • המאפיינת ילדים רבים בשלבים הראשונים של רכישת השפה הכתובה : "וכל דבר רוצים לכתוב / ולכל דבר רוצים לקרוא בשם" . בעבודה עם מתקדמים אפשר להציע להם להתנסות בכתיבת מילים בעזרת הידע שכבר יש להם, למשל : חפצים בכיתה, חפצים בחדר שלהם, משחקים שהם אוהבים, מאכלים וכו' . הכתיבה היא כמובן חווייתית, הילדים ישתמשו במגוון האותיות שכבר רכשו, ובמקרה זה אין מקום להערות ולתיקונים . הציעו לילדים לבחור שלט המצוי בסביבת ביתם, • או שלט מסקרן שנתקלו בו במקום אחר, לברר בעזרת מבוגר מה כתוב בו ולהכין כמותו לתצוגת שלטים בכיתה . צִבְעוּ רַק שְׁלָטִים שֶׁיֵשׁ בָּהֶם מִלִים . הַיֶלֶד בַּשִׁיר קוֹרֵא שְׁלָטִים בָּרְחוֹב . אֵיפֹה יֵשׁ מ בַּשְׁלָטִים שֶׁלְמַטָה ? צִבְעוּ בְּצָהֹב . אֵיפֹה יֵשׁ ת בַּשְׁלָטִים שֶׁלְמַטָה ? צִבְעוּ בְּיָרֹק . יְרָקוֹת וּפֵרוֹתמַאֲפִיָהגַן יְלָדִים פְּרָחִים וַעֲצִיצִיםחֲנוּת מַזְכָּרוֹת עולם הצעצועים ספר הוא חבר גן ילדים ירקות ופירות 9

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר