עמוד:65

65 פעילויות בעקבות קריאה : אחרי האזנה הילדים יוכלו לבצע • את שתי הפעילויות הראשונות, המתייחסות לתוכן המילולי של השיר . הפעילות השלישית היא פעילות • בעל - פה, והיא מפקיעה את השיר מההקשר של שירי פעוטות ומסמנת את הקשרו החברתי - רגשי . לפי הצורך אפשר לעודד את הילדים לסיפור אישי בעזרת אזכורים של פעילויות מוכרות מעולמם, למשל : משחק בהפסקה, משחק עם חברים אחר הצוהריים, פעילות בקבוצה בכיתה, פעילות פנאי במשפחה וכו' . בעקבות הפעילות השלישית, • כדאי להפנות את תשומת ליבם של הילדים לפתרון של הקיפוד, שלא ויתר על העונג שבריקוד או על התוכנית שלו, ורקד לבדו . כדאי לפתוח בהתייחסות לקיפוד - איך הרגיש כשרקד לבדו ? מה חשבו עליו האחרים ? כדאי להעלות בשיחה סיטואציה מחיי היומיום ( למשל, משחק בהפסקה ) שבה ילד מציע פעילות או מזמין חבר לפעילות משותפת והצעתו נדחית . אילו אפשרויות עומדות לפניו ? מה יקרה אם יתעקש, מה יקרה אם יוותר ? איך מרגיש מי שמוותר תמיד ? מה הוא יכול לעשות ? האם אפשר לחפש חברים חדשים ? איך אפשר להיעזר במבוגר ? וכו' . פַּעַם לַקִפּוֹד הָיְתָה בְּעָיָה . הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים לַבְּעָיָה שֶׁל הַקִפּוֹד . אֵיזֶה פִּתְרוֹן מָצָא הַקִפּוֹד ? צִבְעוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . הַאִם רְצִיתֶם פַּעַם לַעֲשׂוֹת מַשֶׁהוּ עִם חָבֵר וְהוּא לֹא הִסְכִּים ? סַפְּרוּ . מָה הִרְגַשְׁתֶם ? 37

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר