עמוד:96

96 הקניית הצלילים ב, בָ / בַ נדב, ב , כתבו על הלוח את השם • נָדָב , והפרידו את הצליל האחרון - ב . בּ / ב - הכרנו את האות בּ , שיש • בה נקודה ( דגש ) . את האות ב ללא נקודה - ( רפה ) מבטאים אחרת, כמו ו . כתבו על הלוח בּ ב, בָּ בָ, בַּ בַ ותלמידים יקראו כדי להמחיש את ההבדלים . מה שומעים במילה ? - אפשר להציע מילים נוספות : אבא, שבלול, סביבון וכו', ותלמידים ימחאו כף רק ב - ב ללא דגש . המילים הן : בננה, עגבנייה, טבח, אבטיח . איפה שומעים בָ בדרך לדבש ? הבחנה שמיעתית הדוב יוצא לחפש את הדבש . שאלו : אילו מילים הוא פוגש בדרך ? באיזו מילה שומעים בָ ? התלמידים יקיפו את האיורים, וימתחו קו מן הדוב, דרך האיורים המתאימים, אל הדבש . אפשר גם לשאול באיזו מילה שומעים ב ? ( דוֹב, דובדבנים ) . המילים שיש בהן הצליל בָ : דובדבנים, עגבנייה, עניבה, אבטיח, מחבת, דבש . כִּתְבוּ . בבַבָ בבַבָ הַדֹב הוֹלֵךְ לַדְבַשׁ רַק דֶרֶךְ בָ . סַמְנוּ בְּקַו אֶת הַמַסְלוּל שֶׁלוֹ . מָה שׁוֹמְעִים בַּמִלָה ? הַקִיפוּ . בָ בָּ בָ בָּ בָּ בָ בַ בַּ לׇ ךכׇכׇּ יׇ טׇ חׇ זַוׇהַ דׇ גַ בׇבַּאׇ נָדָב | ב 68

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר