עמוד:64

64 הבנת הנשמע הקיפוד / אנדה עמיר - פינקרפלד ( שיר להקראה ) הקיפוד הוא שיר ילדים קלאסי, המצטרף יפה לשרשרת הטקסטים בנושא בעלי החיים שבחוברת הראשונה, ועם זאת מזמן שיח בתחום החברתי - רגשי . ברובד הראשון, המיידי, השיר מציג את הקושי האובייקטיבי של הקיפוד, שאינו מוצא חברים בגלל הקוצים שעל גופו ונותר לבדו . השיר הפשוט לכאורה מזמין את הילדים להתנסוּת בקריאת שירה . התבוננות מעמיקה יותר חושפת בשיר משמעויות נוספות, שכן ברובד המטפורי השיר הקטן מתאר את תחושתו ואת התמודדותו של מי שעל אף קשייו אינו מוותר ומוצא פתרון . פעילויות הכנה לפני הקריאה : אוצר המילים של השיר יומיומי • ופשוט, ואין צורך בפעילות הכנה לפני קריאת השיר . קריאת השיר : קראו את השיר פעם אחת • בשלמותו . מפני שהשיר מוכר לילדים רבים, לקראת הקריאה השנייה אפשר להזמין את הילדים להצטרף ולדקלם עם המורה . הַקִפּוֹד / אַנְדָה עָמִיר - פִּינְקֶרְפֶלְד רָצָה פַּעַם הַקִפּוֹד עִם מִישֶׁהוּ לִרְקֹד, אַךְ לֹא מָצָא לוֹ כָּל חָבֵר, כֻּלָם אָמְרוּ : הִנְךָ דוֹקֵר . מָה לַעֲשׂוֹת, מָה לַעֲשׂוֹת, כְּשֶׁקִפּוֹד רוֹצֶה לִרְקֹד ? הָלַךְ הָלַךְ לוֹ כָּל הַיוֹם מִבְּלִי נוֹחַ, מִבְּלִי דֹם, הָלַךְ, הָלַךְ, פִּתְאֹם עָמַד וּלְבַדוֹ רָקַד . מִתוֹךְ הַסֵפֶר הַדֻבּוֹן בָּלַע סַבּוֹן , הוצאת הקיבוץ המאוחד 2009 מָה נִשְׁמַע הַיוֺם ? 36

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר