עמוד:63

63 כתבו את המילים, בניית מילים - צירוף ( סינתזה ) של צלילים מוכרים למילים חדשות . אם יש צורך הזכירו את הצלילים . התלמידים יכתבו, ובהמשך יקראו את המילים שכתבו . תָמָר בָּאָה, קריאת קטע : א . התלמידים יעיינו בקטע וימצאו בו מילים מוכרות . במקרה זה אפשר לבקש למצוא שמות מוכרים . רוב המילים בקטע אמורות להיות מוכרות . ב . התבוננו באיור ושאלו : אילו דמויות רואים בו ? את מי כבר הכרנו ? מה קורה באיור ? ג . התלמידים יקראו את הקטע קריאה דמומה . ד . התלמידים ( אפשר יחד עם המורה ) יקראו את הקטע בקול . חזרו על הקריאה . ה . שאלו שאלות הבנה על הקטע : מי בא ? מי לא בא ? ו . הסבירו את התפקידים של סימני הפיסוק בקטע : הנקודתיים ( : ) מסמנות מה נאמר . סימן השאלה ( ? ) מסמן שיש שאלה . כדאי לחבר למילות שאלה ולמשפטי שאלה שהתלמידים מכירים . מומלץ לתרגל עם הילדים הנגנה מתאימה לשאילת שאלה - להדגים ולהדגיש את השינוי באינטונציה בזמן שאילת השאלה . ז . התלמידים יתרגלו את קריאת הקטע בקבוצות קטנות . מה שאלה תמר ? השלמה - התלמידים יתבוננו באיור, ויבררו : מי מדבר עם מי ? וינסו לברר את תוכן השיחה . התלמידים ישלימו בעזרת המילים שמתחת לקו . אחרי ההשלמה יקראו שוב את כל הקטע ברצף . השערה - אפשר לשער למה ברק • לא בא, ולבנות המשכים שונים לסיפור . כִּתְבוּ אֶת הַמִלִים . מָה שָׁאֲלָה תָמָר ? הַשְׁלִימוּ אֶת הַסִפּוּר . רָהקָתָהאַמַראָ תָמָר בָּאָה, רָם בָּא, אַבָּא אָמַר : רַק בָּרָק לֹא בָּא . מָה קָרָה ? בָּרָק, מָה ? אַתָה לֹא ? בָּא בַּרקַר קָרָה מׇתׇ שׇׂשׇׁ רׇקׇ ץצׇףפׇפׇּעׇסׇןנׇ ם 35

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר