עמוד:93

93 מה נגמר ב - ן ? זיהוי נ סופית - בררו שכל המילים מוכרות . באיזו מילה יש שתי נ ? למה הן כתובות באופן שונה ? המילים הן : תנין, פעמון, בלון, מגפיים, ענן, עין . כתבו את המילים, בניית מילים - צירוף צלילים מוכרים למילים חדשות . התלמידים יקראו את הצלילים, יצרפו אותם בכתיבה, ויקראו את המילה שהתקבלה . מה מתאים ? הבנה - בהמשך הכתיבה, על מנת לבדוק את הבנת המילים שכתבו, התלמידים יקראו את המשפטים, יתבוננו באיור, וימצאו משפט אחד שמתאים לאיור . הצעות להרחבה - בעקבות השם • נָדָב אפשר לשאול : האם אתם מכירים מילים קרובות ? ( נדיב, להתנדב, נדבה, נדיבות ) מה פירושן ? - אפשר לדבר על הקֶשר : לְנַדֵב = לתת, לתרום, נָדִיב = מי שאוהב לתרום . למה מתנדבים ? מילים בעולם - הביאו כתבי עת • ועיתונים לכיתה . תלמידים יגזרו דברים ( תצלומים ) שיש בהם הצליל נָ או נגמרים ב - נ סופית, יגזרו וידביקו לקולאז' . לאחר מכן יתבוננו ויאמרו היכן הצליל . מָה נִגְמָר בְּ - ן ? כִּתְבוּ . כִּתְבוּ אֶת הַמִלִים . קִרְאוּ אוֹתָן . מָה מַתְאִים ? כִּתְבוּ מִתַחַת לַצִיוּר . קָ שָׁ נָה בָּנָה מָ • אַבָּא קָנָה חַלָה . • אַבָּא נָח בַּיָם . • אַבָּא נָתַן מַתָנָה . מׇתׇ שׇׂ שׇׁרׇקׇ ץצׇףפׇפׇּעׇסׇ ןנׇם 65

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר