עמוד:69

ג . מציאת הכמות הכוללת פעילות 21 מציגה שתי דרכים לחישוב מחיר הספר לאחר ההנחה . דרכים אלה יחזרו גם בנושא מציאת הכמות החלקית באחוזים . א נ י מ חשב קו ד ם כ מ ה שקלים 1 מ- 081שקלים וא ז מ חסר הם 4 את הס כ ום מ- 180 . דביר א נ י מ חשבת כ מ ה שקלים 3 מ- 081שקלים . הם 4 שירה לפי הדרך של דביר, יש לחשב את סכום ההנחה ולהורידה מהמחיר ההתחלתי . לפי הדרך של שירה, יש לחשב ישירות את הסכום הנותר לתשלום לאחר ההנחה . פעילויות 22 ו- 23 הן פעילויות אתגר, והכמות החלקית בהן אינה מספר שלם . הינה הפתרונות של שתי פעילויות אלה : 1 מהקיר . 1 2 מ"ר, שהם 4 22 . אמיר צובע קיר . עד כה הוא צבע 1 מה שטח הקיר ? אתגר 2 3 מהמסלול כולו . 23 . בטיול השנתי הלכו התלמידים 9 ק"מ, שהם מה אורך המסלול כולו ? אתגר 6 מר 5 . 13 קמ ״ ״ 69

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר