עמוד:62

ב . מציאת הכמות החלקית ותרגיל כפל מתאים הינה שני התרגילים המתאימים ב פעילות 22 : 2 3 מהזוגות . 22 . בתחילת הקיץ היו בחנות הנעליים 186 זוגות סנדלים . עד סוף העונה נמכרו כמה זוגות סנדלים נמכרו ? א . הקיפו את כל התרגילים שאפשר לחשב בעזרתם את מספר זוגות הסנדלים שנמכרו . = # 3 2 186 : = # 2 3 186 : 2 3 = - 186 2 3 = # 186 התרגיל השמאלי הוא פתרון באמצעות תרגיל כפל שהגורמים בו הם מספר שלם ושבר, והתרגיל הימני נשען על חישוב שליש אחד מ- 186 תחילה . פעילות 27 היא פעילות אתגר . ב סעיף ב על התלמידים למצוא שליש ממספר שאינו שלם . התלמידים אינם צריכים לכתוב תרגיל כפל . הם יכולים לענות בעזרת ידע בגאומטרייה . 1 2 – 1 27 . לפניכם סרטוט מוקטן של שטיח מלבני . א . איזה חלק מהשטיח לבן ? אתגר 1 2 מטר . ב . מידות השטיח הן 3 מטר ו- 1 מה השטח של החלק הלבן ? מ"ר . 2 1 3 ב פעילות 28 חשוב לשים לב לכך שאפשר להשתמש בנתונים שבטבלה כדי להשלים נתונים אחרים . דוגמאות לדרכי פתרון : 28 . בחנות השכונתית הקטניות ארוזות בשקיות של 350 גרם . אפשר לבקש מהמוכר לקנות חלק משקית שלמה . השלימו בטבלה את המשקלים המתאימים לחלקי השקיות . איזה חלק 1 ממשקל השקית ? 3 14 6 14 1 14 10 14 7 14 13 14 5 7 0 5 3 כמה גרמים ? ממשקל 3 14 ממשקל השקית גדולה פי 2 מהכמות המתאימה ל- 6 14 • הכמות המתאימה ל- השקית, כלומר 150 גרם ( 150 = 2 × 75 ) . ממשקל השקית היא מחצית מהכמות המתאימה ל- 1 ( השלם ) , 7 14 • הכמות המתאימה ל- כלומר 175 גרם ( 175 = 2 : 350 ) . פעילות זו דומה לפעילות 18 , וכדאי לדון עם התלמידים בדרכי הפתרון שלהם . 62

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר