עמוד:27

ב . חילוק – אחד הגורמים ( המחלק או המנה ) הוא מספר שלם סעיפים ח ו- ט הם סעיפי אתגר : 4 : 4 26 3 ח = 2 ) ואז להרחיב את 16 6 2 לשבר ( 4 6 כדי לפתור את סעיף ח , מומלץ להפוך את המספר המעורב 4 : . 16 46 6 2 3 , וכך מתקבל התרגיל = 4 6 השבר = 1 : 6 2 3 ט = 16 2 ) ואז להרחיב אותו 8 3 2 לשבר ( 2 3 כדי לפתור את סעיף ט , מומלץ להפוך את המספר המעורב : . 16 16 6 , וכך מתקבל התרגיל = 16 8 163 6 ב- 2 , = הציור המלווה את הפעילות מסייע לראות את השבר המורחב גם בלי לבצע את ההרחבה בפועל . השיחה בין אסף לאריאל מעודדת דיון על המשמעות המתאימה לכל תרגיל . התרגיל המתאים לשאלה של אסף הוא התרגיל ב סעיף ה , והתרגיל המתאים לשאלה של אריאל הוא התרגיל ב סעיף ד . המטרה של כתיבת הבעיה בסוף הפעילות היא לגרום לתלמידים להתאים מצב לתרגיל ולתרגל את ההבחנה בין חילוק לחלקים ובין חילוק להכלה . מומלץ לאפשר לתלמידים להציג את הבעיות שכתבו בכיתה, ושחבריהם ימצאו את התרגיל שהבעיה נכתבה עליו ויפתרו אותה . ב פעילות 10 התלמידים מתרגלים חילוק על ידי כתיבת המספרים המעורבים כשברים, והציור משמש להמחשה . שימו לב, אפשר להוסיף קווי חלוקה בקנקנים המלאים . עמוד 47 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 121 - 132 ) . מושית הבלשית ב פעילות 11 יש תרגילים מאותו הסוג שיש בפעילות 10 , אך ללא המחשה . 3 לי ט ר א נ י חושבת ל כ מ ה כ ו ות של 7 15 לי ט ר מ י . י פ יקו 7 ד וג מ אות : 15 37 7 = : 1 5 = 3 1 5 2 5 6 5 1 1 לי ט ר מ י א נ י חושב אי לחלק 5 שווה בשווה בי 3 יל ד י . 27

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר