עמוד:144

הִתְחַלְקוּ לִקְבוּצוֹת שֶל אַרְבָּעָה תַלְמִידִים . אֵיךְ מְשַׂחֲקִים ? שָׂמִים אֶת כְּלֵי הַמִשְׂחָק עַל הַמִשְבֶּצֶת הָרִאשוֹנָה . نضع أداة اللعب على المربّع الأوّل . זוֹרְקִים לְפִי תוֹר אֶת הַקוּבִּייָה וּמִתְקַדְמִים לְפִי מִסְפַּר הַנְקוּדוֹת בַּקוּבִּייָה . نرمي المكعّب حسب الدور ونتقدّم حسب عدد النقاط على المكعّب . עוֹנִים עַל הַשְאֵלָה בַּמִשְבֶּצֶת וּמַקְשִיבִים לַתְשוּבוֹת שֶל הַשַׂחְקָנִים הָאֲחֵרִים . نجيب عن السؤال في المربّع ونصغي لإجابات اللاعبين الآخرين . המַנְצֵחַ בַּמִשְׂחָק הוּא הָרִאשוֹן / הָרִאשוֹנָה שֶהִגִיעוּ לַמִילָה "סוֹף" . الفائز في اللعبة هو أوّل من يصل إلى الكلمة "סוֹף" . סַ פְּ ר וּ עַ ל מַ שֶ ה וּ שֶ אַ תֶ ם ע וֹ שִׂ י ם מַ מָ ש ט וֹ ב . אֵ י ז וֹ מַ תָ נָ ה אַ תֶ ם ר וֹ צִ י ם לְ קַ בֵּ ל לְ י וֹ ם הַ ה וּ לֶ דֶ ת ? אֵיזוֹ שָעָה בַּיוֹם אַתֶם הֲכִי אוֹהֲבִים ? לָמָה ? מְחַכִּים תוֹר מָה אַתֶם א וֹ הֲבִי ם וְלֹ א אוֹ הֲבִי ם לַעֲשׂוֹ ת הַתְחָלָה אַחֲרֵי הַלִי מ וּ דִי ם ? מְשַׂחֲקִים וּמְדַבְּרִים משחקים ומדברים פעילות משחקית מסכמת בקבוצות . זהו משחק מסלול בסגנון "סולמות וחבלים" . כל קבוצת תלמידים מתיישבת סביב ללוח משחק . נדרשים קובייה ו"חיילים" . המשחק מזמן לתלמידים התנסות בהבעת דעה, דיווח על חוויות ואירועים אישיים, והקשבה לדברי אחרים . המשחק גם מאפשר חזרה ותרגול על אוצר מילים שנלמד לאורך השנה . אפשר לשחק במשחק כמה פעמים לאורך השנה, ובכל פעם לפזר את תלמידי הכיתה בקבוצות שונות . כך התלמידים יכירו טוב יותר את חבריהם לכיתה וישמעו חוויות שונות . 144

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר