עמוד:140

140 סוֹף זֶה תָמִיד הַתְחָלָה | לֵאָה נָאוֹר סוֹף זֶה תָמִיד הַתְחָלָה שֶל מַשֶהוּ אַחֵר . טוֹב יוֹתֵר ? רַע יוֹתֵר ? לֹא יוֹדַעַת מָה יוֹתֵר . מַשֶהוּ אַחֵר . כְּשֶהַדֶרֶךְ נִגְמֶרֶת מַתְחִיל אֵיזֶה שְבִיל, כְּשֶהַלַיְלָה נִגְמָר אָז הַבּוֹקֶר מַתְחִיל . כְּשֶנִגְמֶרֶת שָעָה עוֹד שָעָה מַגִיעָה, רַק בְּסוֹף הַיְדִיעָה מַתְחִילָה הַשְגִיאָה . כִּי סוֹף זֶה תָמִיד הַתְחָלָה . . . יֵש תָמִיד יוֹם מָחָר לְכָל יוֹם שֶעוֹבֵר, כָּל חֲלוֹם מְשוּמָש מַחְלִיפִים בְּאַחֵר . כְּשֶנִגְמֶרֶת שָנָה – עוֹד שָנָה מַתְחִילָה, כָּל תְשוּבָה מַתְחִילָה רַק בְּסוֹף שְאֵלָה . כִּי סוֹף זֶה תָמִיד הַתְחָלָה . . . כְּשֶהַסֶרֶט נִגְמָר הַחַיִים מַתְחִילִים, הַצְלִילִים מַתְחִילִים כְּשֶאֵין כְּבָר מִילִים . כְּשֶנִגְמוֹר אֶת הַצְלִיל אָז נַתְחִיל צְלִיל אַחֵר . כְּשֶנִגְמוֹר אֶת הַשִיר אָז נַתְחִיל לְדַבֵּר . כִּי סוֹף זֶה תָמִיד הַתְחָלָה . . . שְגִיאָה / שְגִיאוֹת خطأ / أخطاء השיר "סוף זה תמיד צְלִיל / צְלִילִים نغمة / نغمات התחלה" | לאה נאור השיר ממחיש את הרעיון של תנועה מעגלית שבה כל דבר שמסתיים מוביל להתחלה חדשה, ולכל התחלה יש סיום וכן הלאה . השיר מציג מצבים מהחיים של התחלה וסיום, וכדאי לנצל אותו לצורך שיחה על התחלות וסיום מהחיים של התלמידים . מומלץ להאזין עם התלמידים לביצוע של השיר . אפשר למצוא באינטרנט ביצועים רבים של השיר . זמן משחק, דיבור ועוד השיר "סוף זה תמיד התחלה" | לאה נאור הפכים : מבקשים מהתלמידים למצוא בזוגות כמה שיותר הפכים בשיר . הזוג שמוצא את כל ההפכים בזמן הקצר ביותר, מנצח ( סוף # התחלה, טוב # רע, נגמר # מתחיל, לילה # בוקר, שאלה # תשובה ) . משלימים מילים : מחלקים לתלמידים את מילות השיר, אבל חלק מן המילים חסרות . התלמידים מאזינים לשיר וכותבים את המילים החסרות מהאזנה בלבד . 140

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר