עמוד:135

ס וֹ ף זֶ ה גַ ם הַ תְ חָ לָ ה 135 7 . מִיכָאֵל מְסַדֵר אֶת הַתִיק שֶלוֹ לְבֵית הַסֵפֶר . כִּתְבוּ עוֹד שְנֵי דְבָרִים שֶמִיכָאֵל שָׂם כָּל יוֹם בַּתִיק שֶלוֹ . 8 . מִיכָאֵל אוֹמֵר : "כָּל כָּךְ חִיכִּיתִי לוֹ . " לְמִי ? 9 . מִיכָאֵל אוֹמֵר : "הַלִימוּדִים מִסְתַיְימִים . " לְאֵיזֶה פּוֹעַל יֵש מַשְמָעוּת דוֹמָה לַפּוֹעַל "מִסְתַיְימִים" ? א . נֶעֱלָמִים ב . נִבְהָלִים ג . נִגְמָרִים ד . נִרְדָמִים 10 . בַּחֲרוּ בַּפּוֹעַל הַנָכוֹן : מִיכָאֵל מִתְקַלֵחַ / מִתְלַבֵּש / מִתְרַגֵש מֵהַחוֹפֶש הַגָדוֹל . 11 . בַּהוֹדָעָה שֶל מִיכָאֵל יֵש הַרְבֵּה שְמוֹת פּוֹעַל . הַעֲתִיקוּ אֶת הַפְּעָלִים לַמַחְבֶּרֶת וְכִתְבוּ לְיַד כָּל פּוֹעַל בְּעָתִיד אֶת שֵם הַפּוֹעַל הַמַתְאִים מֵהַהוֹדָעָה . א . אֲצַיֵיר ב . אֲבַשֵל ג . אֲשַֹחֵק ד . אֶשְׂחֶה ה . אֲבַקֵר ו . אֶתְעוֹרֵר ז . אֶלְמַד ח . אֶרְאֶה לְצַיֵיר פעילות 8 שאלת אזכור – במילה "לו" הכוונה לחופש הגדול . פעילות 9 התלמידים צריכים לבחור בפועל "נגמרים" שהוא בעל משמעות נרדפת לפועל "מסתיימים" . פעילות 10 אפשר לבקש מהתלמידים לסמן בטקסט של מיכאל משפט שמראה שמיכאל מתרגש . פעילות 11 הפעילות מתרגלת התאמה בין פעלים בעתיד לשמות פועל . התלמידים מזהים את שמות הפועל בהודעה של מיכאל ולאחר מכן מתאימים בין שמות הפועל לפעלים בגוף ראשון יחיד בזמן עתיד . לאחר הפעילות אפשר לומר בקול עוד פעלים שכיחים בגוף ראשון עתיד ולבקש מהתלמידים לומר את שם הפועל המתאים . 135

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר