עמוד:129

י וֹ פִ י שֶ ל מִ י לִ ים 129 חִיפְּשׂוּ יַחְשוֹב מוֹכְרִים הִסְתַכְּלָה מָחַק הֵםעָבָר כָּאן קוֹרְאִים ! 29 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת : • אֵילוּ שָׂפוֹת אַתֶם מְדַבְּרִים ? • אֵילוּ שָׂפוֹת אַתֶם לוֹמְדִים ? • אֵילוּ שָׂפָה אוֹ שָׂפוֹת אַתֶם רוֹצִים לִלְמוֹד ? 28 . לִפְנֵיכֶם רְשִימַת פְּעָלִים מֵהַסִיפּוּר . א . הַעֲתִיקוּ אֶת הַטַבְלָה לַמַחְבֶּרֶת . ב . כִּתְבוּ לְיַד כָּל פּוֹעַל אֶת הַזְמַן שֶלוֹ וְאֶת שֵם הַגוּף שֶלוֹ . הֵיעָזְרוּ בַּדוּגְמָה . ערבית זאת השפה שלי . זאת השפה הראשונה שהבנתי ודיברתי . כשהתחלתי ללמוד בבית הספר, למדתי לקרוא ולכתוב ערבית . עכשיו בכיתה ו, אני לומדת גם עברית ואנגלית . אבל יש עוד שפות שאני יודעת . למשל, אני יודעת לדבר גם קצת טורקית, כי יש סדרת טלוויזיה מטורקיה שאני מאוד אוהבת . אני מנגנת בכינור, אז אני מבינה גם את שפת המוזיקה . חבל שאני לא מבינה את שפת החיות, כי אז הייתי יכולה לדבר עם מיצי, החתולה שלי . פעילות 28 הפעילות משתמשת בסיפור לצורך תרגול זיהוי הזמן והגוף של פעלים המופיעים בסיפור . כאן קוראים ! תרגול קריאה ללא ניקוד . התלמידים קוראים מונולוג של ילדה שמספרת על השפות הקיימות בחיים שלה . הילדה מתייחסת לשפות מילוליות ( אנגלית, טורקית ) וגם לשפות לא מילוליות ( שפת המוזיקה ) . פעילות 29 מטלת תוצר של כתיבה יוצרת . התלמידים כותבים מונולוג קצר על השפות הקיימות בחיים שלהם בדומה למונולוג של הילדה ב"כאן קוראים ! " . התלמידים כותבים על שפות שהם מכירים, לומדים ומבינים . התלמידים יכולים לספר גם על שפות שהן לא מילוליות כגון שפת סימנים, שפת מחשב ועוד . כדאי לבקש מהתלמידים קודם לענות על השאלות שבפעילות ורק לאחר מכן לכתוב את הטקסט השלם . את התוצרים אפשר להציג בכיתה . 129

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר