עמוד:128

128 24 . בְּסוֹף הַסִיפּוּר כָּתוּב "הֵם עֲדַיִין מְחַכִּים" . לְפִי דַעְתְכֶם, לָמָה אֲנָשִים לֹא קוֹנִים בַּחֲנוּת הַזֹאת ? 25 . בַּחֲרוּ בַּתְשוּבָה הַנְכוֹנָה : בְּשוּרָה 7 כָּתוּב "כְּשֶהָאִישָה הִתְעוֹרְרָה" . מָה מַשְמָעוּת הַמִילָה "הִתְעוֹרְרָה" בַּסִיפּוּר ? א . רָאֲתָה ב . בָּאָה ג . קָמָה ד . מָכְרָה 26 . בְּשוּרָה 17 כָּתוּב : "אַתָה הָאִיש הֲכִי חָכָם שֶ פָּגַשְתִי " . מִצְאוּ עוֹד שָלוֹש מִילִים מִמִשְפַּחַת הַמִילִים שֶל הַמִילָה " פָּגַשְתִי " . מִפְגָשפָּגַעְתִילִפְגוֹש מִתְרַגֶשֶתנִפְגַש 27 . הַמִסְעָדָה שֶל שְלוֹמִי שְלוֹמִי פָּתַח מִסְעָדָה חֲדָשָה וְתָלָה אֶת הַשֶלֶט הַזֶה : מָה דַעְתְכֶם עַל הַשֶלֶט הַזֶה ? יֵש בּוֹ יוֹתֵר מִדַי אוֹ פָּחוֹת מִדַי מִילִים ? הַסְבִּירוּ . כִּתְבוּ שֶלֶט חָדָש לַמִסְעָדָה שֶל שְלוֹמִי . הַמִסְעָדָה שֶל שְלוֹמִי בִּרְחוֹב הַיָם 25 זֹאת הַמִסְעָדָה שֶל שְלוֹמִי . שְלוֹמִי מַזְמִין אֶת כּוּלָם לָבוֹא לֶאֱכוֹל בַּמִסְעָדָה שֶלוֹ . כָּל מִי שֶרוֹצֶה לֶאֱכוֹל אוֹכֶל טָעִים יָכוֹל לָבוֹא לֶאֱכוֹל בַּמִסְעָדָה שֶל שְלוֹמִי . הַמִסְעָדָה נִמְצֵאת בִּרְחוֹב הַיָם 25 . שְלוֹמִי פּוֹתֵחַ אֶת הַמִסְעָדָה בְּשָעָה 00 : 08 וְסוֹגֵר בְּשָעָה 00 : 14 . הַמִסְעָדָה פְּתוּחָה כָּל יוֹם מֵהַבּוֹקֶר עַד הַצוֹהֳרַיִים ! פעילות 25 התלמידים צריכים לבחור במילה קמה , שהיא בעלת משמעות נרדפת למילה "התעוררה" . פעילות 26 תרגול משפחת מילים . אפשר להתייחס למשפט "אתה האיש הכי חכם שפגשתי" ולשאול את התלמידים אם גם לדעתם האיש חכם ולמה . פעילות 27 הפעילות מתמקדת בבחירה נכונה של מילים לשלט - בשלט של המסעדה יש מילים מיותרות ( לעומת השלט בסיפור שנמחקו ממנו מילים הכרחיות ) . התלמידים צריכים להסביר מדוע השלט אינו טוב ולכתוב אותו מחדש . אפשר לבקש מהתלמידים לעבור על כל המילים בשלט של המסעדה ולציין אילו מילים צריכות להישאר ועל אילו מילים אפשר לוותר . בצורה כזאת התלמידים יבחינו בחזרה המיותרת שקיימת בשלט . 128

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר