עמוד:121

י וֹ פִ י שֶ ל מִ י לִ ים 121 12 . הַשְלִימוּ אֶת הַמִשְפָּטִים בְּעֶזְרַת הַפְּעָלִים שֶבַּסוֹגְרַיִים . א . נוּר עַכְשָיו אֶת סָבְתָא . גַם בַּשָבוּעַ הַבָּא הִיא אוֹתָה . ( תְבַקֵר / מְבַקֶרֶת ) ב . חַסַן עַכְשָיו בָּאוֹטוֹבּוּס לְחוּג כַּדוּרְסַל, אֲבָל מָחָר הוּא לְחוּג כַּדוּרֶגֶל . ( יִיסַע / נוֹסֵעַ ) ג . נַעֲמָה וּמִרְיָם אַחַר כָּךְ לְאֵיזֶה סֶרֶט לָלֶכֶת בַּקַנְיוֹן, הֵן לֹא עַכְשָיו . ( יַחְלִיטוּ / מַחְלִיטוֹת ) ד . הַיוֹם עַלִי לֹא לְתָמִיר, אֲבָל בַּשָבוּעַ הַבָּא הוּא אֵלָיו . ( מִתְקַשֵר / יִתְקַשֵר ) ה . הַשָנָה אֲנִי בִּקְבוּצַת רוֹבּוֹטִיקָה . גַם בַּשָנָה הַבָּאָה אֲנִי בַּקְבוּצָה . ( אֶשְתַתֵף / מִשְתַתֵף ) ו . אָמִיר וְדָנִיֵאל מָחָר בַּתִזְמוֹרֶת, אֲבָל עַכְשָיו הֵם לֹא . ( מְנַגְנִים / יְנַגְנוּ ) ז . עַכְשָיו אֲנַחְנוּ אַנְגְלִית . גַם מָחָר אֲנַחְנוּ אַנְגְלִית . ( נִלְמַד / לוֹמְדִים ) 13 . הַשְלִימוּ אֶת הַמִשְפָּטִים בְּעֶזְרַת פְּעָלִים בִּזְמַן עָבָר . א . אֶתְמוֹל נוּר מִבִּיקוּר בְּיַרְדֵן . ( לַחְזוֹר ) ב . לִפְנֵי שָבוּעַ עוֹמֶר וְיַסְמִין שַׂחְקָן מְפוּרְסָם . ( לִפְגוֹש ) ג . מַאיָה וְרוֹמִי, בַּשָנָה שֶעָבְרָה בְּתַחֲרוּת רוֹבּוֹטִיקָה ? ( לְהִשְתַתֵף ) פעילות 12 תְבַקֵרמְבַקֶרֶת בנוסף לתרגול נטיית הפעלים, הפעילות חוזרת על ביטויי זמן בעתיד . אפשר לבקש מהתלמידים לסמן במשפטים את ביטויי הזמן שנלמדו ביחידה 3 : בשבוע הבא, מחר, אחר כך, בשנה הבאה . פעילות 13 הפעילות חוזרת על נטיית פעלים בעבר וחוזרת על ביטויי זמן בעבר : אתמול, לפני שבוע, ושנה שעברה . אפשר לבקש מהתלמידים להמיר את המשפטים לזמן הווה, ולהתאים גם את ביטויי הזמן ( למשל : היום, עכשיו, הרגע ) . 121

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר